فعالان طرح تلاوت نور در کردستان تجلیل می‌شوند


فعالان طرح تلاوت نور در کردستان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از تجلیل از فعالان طرح تلاوت نور به مناسب گرامی‌داشت هفته جهانی مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کامل گلباغی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان کردستان با تشریح برنامه های این دبیرخانه در گرامیداشت هفته جهانی مساجد اظهار کرد: طرح تلاوت نور در حال حاضر در بیش از 333 کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان اجرا می شود که همزمان با هفته جهانی مساجد از 30 نفر از فعالان این عرصه در همایشی تجلیل می شود.

وی گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی و کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان است و نماز جماعت و اجرای طرح قرآن تلاوت نور یکی از گسترده ترین طرح‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان تصریح کرد: توجه به جایگاه ویژه مساجد در اجرای موفقیت آمیز این طرح، تفسیر قرآن کریم و لزوم توسعه و ارتقای این طرح و همچنین توسعه و تخصصی نمودن این حرکت قرآنی از اهداف این طرح است.

وی، ارتقای سطح آموزش قرآن در مساجد، توجه بیشتر فرهنگ عمومی به نقش قرآن و مسجد در رشد و توسعه فرهنگ دینی، تکمیل طرح تلاوت نور با تربیت کادر متخصص تفسیر قرآن، زمینه سازی جهت ارتقای ارتباط و انس با تفسیر و مفاهیم قرآنی را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد.

گلباغی به دیگر برنامه‌های این دبیرخانه در گرامیداشت هفته جهانی مساجد اشاره کرد و افزود: غبارروبی مساجد و امامزادگان در دهه کرامت، برگزاری محافل تکریم امامزادگان، برگزاری ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق در تمام شهرستان های استان، برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت معصومه(س) با رویکرد حجاب و عفاف از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته جهانی مساجد در استان است.

همبستگی کردستانی با نمازگزاران مساجد تخریب شده در سرزمین های اشغالی

وی با اشاره به اعلام همبستگی با مساجد تخریب شده در سرزمین های اشغالی گفت: امسال روز جهانی مسجد متقارن با اتفاقاتی در سرزمین‌های اسلامی شده از این رو به منظور اعلام همبستگی مساجد با نمازگزاران قریب به 200 مسجد تخریب شده در سرزمین های اشغالی ویژه برنامه ای برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان خاطر نشان کرد: مراسم توسل و نیایش همزمان با روز جهانی مساجد و شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسمی با عنوان اعلام همبستگی مساجد، با نمازگزاران قریب به 200 مسجد تخریب شده در سرزمین های اشغالی، در روز پنج شنبه 30 مرداد بعد از نماز مغرب و عشا برای رهایی قدس شریف و ملت ستمدیده از چنگال صهیونیست های پلید در مساجد استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon