استقرار گارد ملی در فرگوسن موجب تشدید اوضاع شده است

استقرار گارد ملی در فرگوسن موجب تشدید اوضاع شده است

خبرگزاری تسنیم: یک فعال برجسته حقوق بشر تاکید کرد که تصمیم مقام‌های شهر فرگوسن برای استقرار گارد ملی با هدف سرکوب اعتراضات در این شهر تنها موجب تشدید اوضاع شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، میشله گراس فعال حقوق بشر و رئیس موسسه "جوامع متحد علیه وحشیگری پلیس" ضمن اشاره به ادامه اعتراضات در شهر فرگوسن نسبت به کشته شدن یک جوان سیاه پوست به ضرب گلوله یک پلیس سفید پوست تصریح کرد: استقرار نیروهای گارد ملی در شهر فرگوسن موجب تشدید اوضاع و شرایط شده است.

بر اساس این گزارش، وی ضمن انتقاد شدید از تصمیم جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری برای استقرار نیروهای گارد ملی در شهر فرگوسن افزود: برای چند دهه نیروهای گارد ملی از سوی فرمانداران برای سرکوب خشونت آمیز مخالفان از جمله قتل و کشتار دانشجویان معترض مورد استفاده قرار گرفته اند.

اعتراضات مردمی در شهر فرگوسن پس از قتل مایکل براون جوان 18 ساله سیاه پوست توسط یک مامور پلیس سفید پوست از 9 اوت تاکنون ادامه داشته است. گراس افزود: این طولانی ترین اعتراضات علیه وحشیگری پلیس آمریکا از شورش های "واتس" در سال 1965 میلادی به شمار می رود.

گزارش ها حاکی از آن است که استقرار گارد ملی آمریکا در فرگوسن کوچکترین تاثیری بر بازگشت آرامش به این شهر نداشته است.

اکثر 21 هزار ساکن شهر فرگوسن سیاه پوست هستند و در 8 شب گذشته این شهر صحنه تظاهرات اعتراض آمیز کسانی که اکثر آنها سیاه پوست بوده علیه ماموران پلیسی که اکثر آنها سفید پوست بوده اند، است.

برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان