عدم ارائه عملکرد دلیل برکناری رئیس هیئت نابینایان کردستان بود


عدم ارائه عملکرد دلیل برکناری رئیس هیئت نابینایان کردستان بود

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون نابینایان گفت: با توجه به برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی گلبال در اردیبهشت ماه ۹۲ به میزبانی سنندج و عدم ارائه بیلان عملکرد مالی سالیانه هیئت نابینایان به فدراسیون رئیس هیئت نابینایان کردستان را برکنار کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدرضا مظلومی صبح امروز در مجمع انتخابات رئیس هیئت در سنندج اظهار کرد: 49 ورزشکار نابینا و کم بینا در رشته های ورزشی دوومیدانی، شنا، جودو، فوتبال و گلبال در بخش مردان و گلبال در بخش زنان در کاروان اعزامی جانبازان و معلولان کشورمان به مسابقات پارا آسیایی اینچئون 2014 کره جنوبی حضور دارند و برای کسب افتخار به میدان می روند.

وی گفت: در استان کردستان ورزشکاران مستعد و تک چهره های قهرمان حضور دارند که امیدواریم هیئت جدید با برنامه ریزی مدون و ساماندهی ورزشکاران، شاهد حضور ملی پوشان کردستانی در سالیان آتی در تیم های ملی اعزامی به رقابت های برون مرزی نیز باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: ورزش نابینایان و کم بینایان داری 8 رشته ورزشی برای مردان و 4 رشته ورزشی برای زنان است که مسابقات در سطوح جهانی و آسیایی برای آنان برگزار می شود و این فدراسیون از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و به مدت 35 سال است که با وجود تمام مشکلات و موانع در خدمت ورزشکاران خاص و قشر جامعه نابینایان است.

وی گفت: یکی از وظایف فدراسیون تهیه تجهیزات ورزشی خاص رشته های ورزشی نابینایان و کم بینایان نظیر توپ های ورزشی مخصوص است که به محض خرید از کشور آلمان در اختیار هیئت های استانی می گیرد، کما اینکه در مردادماه امسال 5 توپ گلبال به هیئت کردستان اهدا شده است.

مظلومی افزود: پس از تعیین اعضای هیئت جدید و مشخص شدن حساب بانکی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان کردستان مبلغ  30 میلیون ریال کمک مالی نیز از طرف فدراسیون به هیئت استان کردستان اختصاص داده می شود.

وی گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینا قشر خاص جامعه هستند و برخی محدودیت‌ها و نیازهای خاص دارند و امکانات مختص به خود را برای رفع این کمبودها باید در اختیار داشته باشند و با حضور در محیط های ورزشی به رفع نیازهای خود بپردازند که این مسئله همت و نظر خاص مسئولین را طلب می کند.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در خصوص مشکلات با رئیس پیشین هیئت نابینایان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی گلبال با حضور چند کشور خارجی در اردیبهشت ماه 92 به میزبانی سنندج و عدم ارائه بیلان عملکرد مالی سالیانه این هیئت برای بررسی به فدراسیون با کمک مدیرکل فعلی ورزش و جوانان کردستان ایشان را برکنار کردیم.

مظلومی گفت: با رئیس پیشین هیئت نابینایان کردستان مشکلی نداشته و نداریم اما هر ساله همان گونه که در فدراسیون توسط سازمان بازرسی وضعیت و بیلان مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد، هیئت های استان نیز موظف به ارائه گزارش و مستندات مالی برای بررسی هستند که هیئت پیشین از ارسال مدارک امتناع ورزید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon