دشمنان اسلام به شیوه‌ای مهندسی شده درصدد ضربه‌زدن به دیانت مردم هستند


دشمنان اسلام به شیوه‌ای مهندسی شده درصدد ضربه‌زدن به دیانت مردم هستند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه کردستان گفت: دشمنان اسلام به صورت مهندسی شده از ظرفیت دین علیه آن استفاده می‌کنند اما جامعه را باید به گونه‌ای هدایت کرد که مردم متوجه شوند که بسیاری مسائل ارتباطی به دین ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت مساجد، فرماندهان حوزه و پایگاه های بسیج محلات با اشاره به فعالیت گروهک تروریستی داعش در عراق اظهار کرد: ضدیت با دین که مشخصه عملکرد گروه‌های تروریستی است موضوع جدیدی نبوده بلکه از ابتدای ابلاغ رسالت رسول اکرم (ص) این دشمنی وجود داشته است.

وی به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشاره کرد و گفت: جنگی که در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال وقوع است یک جنگ تمام عیار و نابرابر علیه ملت مظلوم فلسطین است که با حمایت استکبار به راه افتاده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: این جنگ اگرچه نابرابر است اما مردم فلسطین با دست خالی اما با قلبی مملو از ایمان و مقاومت دشمن را عاجز ساخته و شکستی دیگر را برای رژیم صهیونیستی رقم زده‌اند.

وی گفت: با وجود حمایت‌های مستکبران از رژیم جعلی صهیونیستی آثار پیروزی مقاومت در جنگ غزه مشهود است و ملت قهرمان غزه به زودی پیروز شده و این جنگ نابرابر به پایان می رسد.

سردار رجبی افزود: از میان تمامی تهدیداتی که متوجه جامعه ماست آنچه که از همه موثرتر است و تاثیرات منفی را به دنبال دارد اقدام در حوزه دینی و فرهنگی است که تاثیرات بسیار مخربی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات نظامی نمی‌تواند به این اندازه مخرب و تاثیرگذار باشد افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از 50 کشور به صدام کمک کردند که اهداف شوم خود را در سرزمین اسلامی دنبال کند اما مردم با روحیه جهادی و عزم بسیجی اجازه ندادند که دشمنان کاری از پیش ببرند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: برای ایستادگی در برابر تهدیدات در عرصه‌های نظامی و اقتصادی می توان موفق بود اما مقابله در عرصه های فرهنگی و دینی با وجود موفقیت های بسیاری که وجود داشته است نیاز به یک همت والاتر از سایر عرصه ها دارد.

وی نقش علما و روحانیون را در مقابله با تهدیدات دینی و اتخاذ تصمیم و راهبرد مناسب در این حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بی اطلاعی مردم و عدم اشراف آنها به مسائل دینی و عدم تبیین صحیح مسائل در حوزه‌های دینی سبب قوت گرفتن افرادی می شود که بدترین جنایات را در حق اسلام روا می‌دارند و این جنایت ها در طول تاریخ بی سابقه و بی بدیل است.

سردار رجبی با اشاره به حرکت‌هایی که به نام دین در حوزه سرزمین های اسلامی انجام می شود تاکید کرد: در این حوزه ها باید بیشتر مردم را آگاه کرد چرا که اگر مردم نسبت به آموزه های دینی و اثرات مثبت و نجات بخش دین در زندگی آگاه باشند‌، دشمنان نمی‌توانند در این حوزه کاری از پیش ببرند.

وی بی اطلاعی مردم از مسائل دینی را سبب زودباوری آنها و عرض اندام دشمنان دین دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیون مسئولیت جدی در عرصه دینی دارند و همواره در این عرصه ها پیش قدم بوده‌اند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد جهادی برای دفاع از دین و فرهنگ و مقابله با دشمنان در این حوزه افزود: دشمنان اسلام به صورت مهندسی شده از ظرفیت دین علیه آن استفاده می‌کنند اما جامعه را باید به گونه‌ای هدایت کرد که هر چیزی که با نام دین به مردم عرضه می‌شود به دقت نگریسته شده و مردم متوجه شوند که بسیاری مسائل ارتباطی با دین ندارد.

وی تاکید کرد: هر اندازه که صفوف همکاری و تعامل بین علما و مردم در این حوزه فشرده تر و جدی تر باشد به همان اندازه عرصه برای افراد ضد دین تنگ تر می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon