بیست و پنجمین تئاتر استانی کردستان برگزار می‌شود


بیست و پنجمین تئاتر استانی کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بیست و پنجمین تئاتر استانی کردستان دهه اول شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام رحیم جعفری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و پنجمین تئاتر استانی کردستان با اشاره به برگزاری آن در دهه اول شهریور اظهار کرد: 7 اثر نمایشی از سوی هیئت بازبینی بیست و پنجمین تئاتر استانی کردستان به صورت مقایسه ای و بدون ترتیب اولویت برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب شده است و آثار راه یافته به بخش مسابقه از شهرستان های سنندج چهار اثر، سقز، قروه و بیجار هر کدام یک اثر هستند.

وی گفت: آثار راه یافته به بخش مسابقه شامل «هرگز کسی اینگونه فجیع» کاری از افشین خدری از سنندج، «اپراتور از نوع چهارم» کاری از جمیل مراد ویسی از بیجار، «شقایق های آبی» کاری از حسن ترقی از سنندج، «کفش‌هایم را قدم بزن» کاری از عبید رستمی از سنندج، «خاطرات تمام نمی شود» کاری از حمید کردستانی از سنندج ، «فراموش شدگان» کاری از یونس صحرا رودی از قروه و «برای آخرین بار » کاری از نازیلا امینی از سقز هستند.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کردستان تصریح کرد: جشنواره های استانی تئاتر از نظر کیفیت و سطح فنی و هنری جزو جشنواره های مادر در سطح کشور هستند و آثار برگزیده جشنواره های استانی در مرحله نهایی به جشنواره تئاتر فجر راه خواهند یافت.

وی گفت: در نظر داریم برای با کیفی برگزار شدن بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان و ارتقاء سطح هنر تئاتر و تبادل افکار و اندیشه پس از اجرای هر نمایش، جلسات نقد و بررسی را با حضور هنرمندان، منتقدان و داوران برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: بیست و پنجمین تئاتر استانی کردستان 8 لغایت 10 شهریور ماه در محل سالن‌های تماشا و تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: هیئت بازبین این دوره از جشنواره تئاتر استانی محمد زارع زاده، جلال نصیری و سیدپیمان ادب آموز بوده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon