طرح اصلاح ساختار برنجکوبی‌های گیلان به شورای عالی استاندارد ارائه می‌شود


طرح اصلاح ساختار برنجکوبی‌های گیلان به شورای عالی استاندارد ارائه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه میزان آلودگی برنج گیلان از نظر به کارگیری سموم از سطح بین المللی بسیار کمتر است،گفت: طرح اصلاح ساختار برنجکوبی‌های استان به شورای عالی استاندارد ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد علی یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 617 واحد صنعتی تولیدی در استان تحت پوشش استاندارد است، اظهار کرد: 477 واحد پروانه کاربرد استاندارد دارند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 72 درصد از واحدهای تولیدی گیلان تحت پوشش استاندارد هستند،افزود: 1800 کارخانه برنجکوبی در گیلان وجود دارد که 1700 واحد آن فعال است.

ارائه طرح اصلاح ساختار برنجکوبی‌های گیلان به شورای عالی استاندارد 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه طرح اصلاح ساختار برنجکوبی‌های استان را به شورای عالی استاندارد پیشنهاد کردیم، گفت:26 واحد برنجکوبی در گیلان تحت پوشش استاندارد هستند و 5 واحد از ما پروانه استاندارد بسته بندی دارند.

یوسفی با بیان اینکه 21 واحد برنجکوبی به صورت خود اظهاری از نام استاندارد بهره می‌گیرند، خاطر نشان کرد: برنج‌های گیلان از نظر آلودگی بررسی و فلزات سنگین آن اندازه‌گیری می شود.

آلودگی برنج گیلان از سطح بین المللی بسیار کمتر است

وی با تاکید بر اینکه میزان آلودگی برنج گیلان از نظر به کارگیری سموم از سطح بین المللی بسیار کمتر است، تصریح کرد: ما آمادگی داریم با موسسه تحقیقات برنج و جهاد کشاورزی پروژه‌ای برای اصلاح برنج گیلان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه ویژگی‌ها و روش آزمون چای معطر در سازمان استاندارد گیلان تعریف شده است، افزود: آئین کار معطر سازی چای گیلان نیز به شورای عالی استاندرد ارائه می شود.

خسارت  سالیانه 387 میلیارد تومانی کشاورزان گیلانی به دلیل افت کیفی برنج

مدیرکل استاندار گیلان با بیان اینکه با این کار بازار مصرف برای مصرف کنندگان امن می شود گفت:387 میلیارد تومان هر سال کشاورزان گیلانی بابت افت کیفی برنج خسارت می بینند.

یوسفی با اشاره به اینکه معاونت فناوری ریاست جمهوری درصدد ایجاد شبکه کنترل کیفیت صنعت شالیکوبی  است ،اظهار کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی استاندارد داشته باشند کارایی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اگر ارتقا کیفیت برای تولید کنندگان یک اصل نباشد مصرف کننده بی‌انگیزه می‌شود، افزود: اعتماد مصرف کننده اعتبار محصول را به دنبال دارد.

یوسفی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری از سوی معاونت فناوری ریاست جمهور برای اصلاح ساختار کارخانجات برنجکوبی اعتبار در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که در این شبکه 300واحد برنجکوبی تعریف شود و برای هر پنج واحد برنجکوبی یک مسئول کنترل کیفیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه واردات برنج خارجی انگیزه را برای مصرف برنج داخلی کاهش می‌دهد، افزود: برخی از ساخت و سازهای استان خارج از استاندارد است و باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon