امام صادق(ع) وحدت کلمه را به جهان معرفی کرد/ وحدت شیعه و سنی سبب نابودی داعش می‌شود

امام صادق(ع) وحدت کلمه را به جهان معرفی کرد/ وحدت شیعه و سنی سبب نابودی داعش می‌شود

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سبحانی گفت: وحدت کلمه از ‌مواردی است که امام صادق(ع) تاکید بسیار زیادی داشتند، اگر می‌خواهیم مشکلات منطقه را از بین ببریم باید وحدت بین مسلمانان را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله جعفر سبحانی دقایقی پیش در جمع نمازگزاران در حرم رضوی اظهار کرد: هریک از معصومین یک درد نامه‌ای داشته‌اند در این مسیر درد و رنج بسیار زیادی را متحمل شده اند.

این مرجع تقلید افزود: تمامی امامان شیعه با بهره گیری از متون قرآنی و احادیثی که از زبان پیامبر(ص) نقل شده توانسته اند دین مبین اسلام را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: هریک از امام در هر زمان یک وظیه خاصی را بر عهده داشتند اما کلیت مسیر هریک یکسان بود و هدف اصلی همه احیای دین پیامبر اسلام بود.

مرحع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه هر علمی که نوشته نشود از بین می‌رود تصریح کرد: امام صادق (ع) در تمامی لحظات عمر خود احکام الهی را برای مردم بازگو می‌کردند و کاتبان بسیار زیادی وجود داشتند که این احکام را به تحریر در می‌آوردند.

استاد حوزه علمیه قم به اهمیت حدیث در بین مردم اشاره کرد و افزود: حدیث می‌تواند مسیر زندگی اسنان را مشخص کند و در این مسیر ما مدیون اهل بیت (ع) و علی الخصوص امام جعفر صادق (ع) بوده‌ایم.

این مفسر قرآن کریم به چگونگی دست یابی مردم به سرچشمه پاک و زلال اشاره کرد و گفت: اگر مردم می‌خواهند به سرچشمه کمال و پاکیزگی دست یابند باید سرچشمه علم را پیدا کنند و در این میان امام جعفر صادق (ع) را باید به عناون سرچشمه علم مکتب جعفری بشناسیم.

آیت الله سبحانی اظهار کرد: بسیاری از احادیث دیگر که توسط راویان دیگر و توسط فرقه‌های دیگه دین اسلام نقل شده ‌دچار تحریف‌های بسیار زیادی شده‌اند اما احادیثی که از طرف امام جعفر صادق(ع) نقل شده ‌بسیار قبل استناد‌تر است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه باید امام جعفر صادق (ع) را به عنوان موسس اولیه دانشگاه اسلام دانست، خاطر‌نشان کرد: امام جعفر صادق شاگردان بسیار زیادی را برای دین اسلام و مکتب شیعه تربیت کرد که این موضوع سبب شد دین اسلام نشاط و پویایی اصلی خود را بدست آورد.

وی خاطر نشان کرد: انسان اگر می‌خواهد سعادتمند شود باید مسیر اصلی سعادت الهی را پیدا کند و در این مسیر چه چیزی بهتر از اینکه انسان الگوی خود را امام جعفر صادق (ع) قرار دهد.

‌آیت الله سبحانی اظهار کرد: وحدت کلمه نیز از دیگر مواردی است که امام صادق(ع) تاکید بسیار زیادی دارند و اگر می خواهیم محب وقاعی باشیم باید وحدت خود بین مسلمانان را حفظ کنیم.

مرجع تقلید جهان تشیع به موضوع داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: اگر همه اتفاق نظر دارند که این غده سرطانی باید از منطقه پاک شود باید همه باهم متحد شوند شیعه و سنی باید برای مقابله با این گروه با یکدیگر متحد شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon