پاسخ معاون ارشد به "گوگل چگونه گوگل شد؟"

پاسخ معاون ارشد به "گوگل چگونه گوگل شد؟"

خبرگزاری تسنیم: بارها شده که درباره موفقیت استارت‌آپ‌هایی که اکنون به عنوان الگوهایی راهبردی از آنها یاد می‌شود فکر کرده‌ایم؛ یکی از این الگوهای موفق قطعا گوگل بوده که امروزه به غول اینترنتی لقب گرفته است اما به راستی گوگل با چه روشی تثبیت شد؟

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، کسب و کار مبتنی بر الگوی گوگل همواره مورد توجه بسیاری از تجار الکترونیکی بوده به نحویکه پیج‌های وسیعی از تجارب شخصی آنها و پیاده‌سازی استراتژی‌هایی مشابه در یک الگوی رفتاری را در وب، می‌توان یافت کرد.

اما علی‌رغم اینکه آوازه این غول اینترنتی زمینه‌ای برای پویای افکار خلاق و کاوشگر شده، به راستی مدل رفتاری گوگل چه چیزی بود که توانست جایگاه آن را از یک دهه گذشته که سهام آن به شکل عمومی واگذار شد، تثبیت کند و عرصه را بر بسیاری از نام‌آوران تنگ کند؟

آمیت سینگهال معاون ارشد گوگل در پاسخ به این پرسش گفته است که گوگل توانسته خود را به شکل هوشمندانه و موفقیت‌آمیزی با تغییرات تکنولوژی همسو سازد.

این مسئول توسعه جست‌وجوی گوگل، 10 عامل را در تثبیت جایگاه جست‌وجوگر این شرکت مهم و اساسی دانسته است.

1. تکمیل خودکار: چنین قابلیتی در رشد جست‌وجوهای گوگل بسیار با اهمیت بوده به گونه‌ای که اگر کاربران نام کامل عبارت مورد جست‌وجو را ندانند و تنها عبارتی غیرمصطلح را در ارتباط با مورد ذهنی خود تایپ کنند، گوگل می‌تواند پیشنهادهای مرتبطی را به آنها ارائه کند.

2. سرویس ترجمه: این سرویس زیرشاخه، با در اختیار داشتن دایرةالمعارف 80 زبان رایج دنیا، بیش از یک میلیارد ترجمه روزانه را انجام می‌دهد. کاربران تنها با وارد کردن متن مورد نظر خود می‌توانند ترجمه را به شکل آنی دریافت کنند و نیاز به کار دیگری نیست.

3. سرویس ناوبری و هدایت مسیر: این قابلیت بر روی موبایل کاربران امکان یافتن سریع‌ترین مسیر رسیدن به مقصد را فراهم می‌آورد.

4. سرچ فراگیر: جست‌وجوی گوگل تنها مختص متن نیست و تصاویر، ویدئوها، برنامه‌های کاربردی و محتوای دیگر را هم شامل می‌شود.

5. تطابق با نمایشگرهای جدید: صفحه اصلی این شرکت تنها بر روی موبایل و تبلت نقش نمی‌بندد بلکه امروزه ساعت‌های مچی هوشمند و عینک‌ها هم گوگل دارند.

6. جست‌وجوی صوتی: شما به راحتی می‌توانید از گوگل با 38 زبان مختلف بپرسید: آیا امروز نیازی به بردن چتر با خود دارم؟ تا ببینید چه پاسخی به شما می‌دهد.

7. دستیار: این قابلیت که تحت عنوان اکشن شناخته می‌شود همچون سیری در اپل است که اقدامات هوشمند را انجام می‌دهد و به کمک کاربر برای یادآورها، اسکن ایمیل و ارسال پیام به دوستان بدون نوشتن و صرفا با تلفظ، می‌آید.

8. گراف دانش: بسیاری از موارد هست که موضوعی از ذهن شما پریده یا تنها دنبال یک سوال خاص هستید مثل اینکه رییس جمهور ایالات متحده کیست؟؛ در اینصورت سرچ باکس گوگل در بالاترین نتایج حاصله جواب را به شما می‌گوید.

9. اطلاعات شخصی‌سازی شده برای کاربر: برنامه کاربردی گوگل امکان اسکن از حساب کاربری جی‌میل و تقویم را برای بروزرسانی اطلاعات سایر سرویس‌ها به ارمغان می‌آورد و از این طریق قادر است اگر پیش از این درخواست بیلت پروازی داده‌اید و اطلاعات آن با ایمیل شدن به شما تأیید شده است، بروزرسانی شود و جزییات بیشتری از پرواز در اختیار شما قرار گیرد.

10. پاسخ پیش از موعد: قابلیت Google Now نیز سرویس معروف این غول اینترنتی است که به شکل اتوماتیک اطلاعاتی نظیر یادآورها، اطلاعات آب و هوایی - ترافیکی و آخرین مکانی که ماشین را پارک کردید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک