گاردین: عربستان، رژیم متحد غرب افراط گری را به جهان صادر می‌کند

گاردین: عربستان، رژیم متحد غرب افراط گری را به جهان صادر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: روزنامه انگلیسی گاردین از سیاست های اشتباه غرب در خاورمیانه از جمله حمایت از حملات نابرابر اسرائیل به مردم غزه و تسلیح رژیم سعودی در عربستان که افرط گرایی مذهبی را در جهان اشاعه می دهد انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم؛ روزنامه گاردین انگلیس از سیاست های کشورهای غربی در قبال منطقه خاورمیانه انتقاد کرد.

این روزنامه با اشاره به  سردرگمی سیاست های این کشورها از جمله انگلیس در منطقه نوشت: در حالی در یک نقطه از دموکرات ها حمایت می کنیم که همجوار با آن حامی مستبدین نیز هستیم. ما شاهد ممنوعیت یک حزب در مصر که انتخابات را برنده شد هستیم و از ژنرالی سرکوبگر که از یک کودتا سر برآورد حمایت می کنیم؛ ما از اسرائیلی حمایت می کنیم که به چند حمله راکتی حماس با شدت و به طرز غیر قابل قیاس و کُشنده‌ای به غزه حمله می کند، ما رژیمی موروثی را در عربستان تجهیز می‌کنیم که تندروی مذهبی را در سراسر جهان اشاعه می دهد که عواقب ویرانباری در پی دارد. حتی گزارش می‌شود که متحدان ما در منطقه در حال تامین و تجهیز گروه تروریستی داعش هستند.

این روزنامه در انتها می نویسد ایده های آنی و ساده انگارانه نمی‌تواند بحران خاورمیانه را حل و فصل کند.  داعش تبدیل به موجودیتی شده که حتی القاعده نیز از آن به هراس افتاده است. 

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت