۶ هزار حافظ قرآن در کردستان تربیت شده‌اند


6 هزار حافظ قرآن در کردستان تربیت شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: سازمان اوقاف کشور قرار بود امسال یک میلیون حافظ تربیت کند که سهم کردستان ۶هزار نفر بود و خوشبختانه به همت مربیان، ائمه جماعات و هیئت های امنا این امر محقق شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی مرادی ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت مساجد، فرماندهان حوزه و پایگاه های بسیج محلات سنندج، معرفی روز سی ام مرداد ماه به عنوان روز جهانی مساجد را از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: معرفی این روز به نام روز مساجد یک کار فرهنگی در جهان اسلام است.

وی گفت: وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه این است که مسئولیت اداره اماکن مذهبی را بر عهده داشته باشد اما نه به شکل مستقیم بلکه از نیروهای مردمی در قالب هیئت امنا برای بر عهده گرفتن امورات مساجد استفاده می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان خواستار ارتباط هرچه بیشتر هیئت های امنا با سازمان اوقاف و امور خیریه شد و خاطرنشان کرد: بهتر است این هیئت ها به اوقاف مراجعه کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند تا در جهت رفع آن اقدام شود و اجازه ندهند که به مشکلات بزرگ تبدیل شوند.

وی امانت‌داری را یکی از شاخصه های اصلی حضور اشخاص در مساجد به عنوان هیئت امنا ذکر کرد و گفت: تدین و شهره بودن به امانت دو شاخصه ای است که برای اعضاء هیئت های امنا مشخص شده است.

حجت‌الاسلام مرادی همچنین به برخی از وظایف هیئت های امنا اشاره کرد و مراقبت کامل در حفظ امانت، نگهداری اموال منقول، تهیه طرح و برنامه عمرانی و جمع آوری نذورات را از جمله این وظایف برشمرد.

وی از تکمیل سهمیه 6 هزار نفری استان کردستان برای تربیت حافظ خبر داد و افزود: سازمان اوقاف کشوری قرار بود امسال یک میلیون حافظ تربیت کند که سهم کردستان 6 هزار نفر بود و خوشبختانه به همت مربیان، ائمه جماعات و هیئت های امنا این امر محقق شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان همچنین به اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 975 میلیون تومان اعتبار در اختیار هیئت امنای 228 باب مسجد قرار گرفت که با تشریک مساعی و همکاری دیگر مردم بتوانند مشکلات مساجد را حل کنند

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon