۵۲ هزار نفر در طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد گیلان شرکت کردند


52 هزار نفر در طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد گیلان شرکت کردند

خبرگزاری تسنیم:مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امسال ۵۲ هزار نفر در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان شرکت کردند، گفت: گیلان ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم ظهر امروز در همایش هفته جهانی تکریم خادمین طرح تلاوت نور و روز بسیج محلات در سالن وارش خاتم النبیا این شهر، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کانون‌های فرهنگی مساجد در کنار پایگاه‌های بسیج، اظهار کرد: 20 سال از عمر کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد می‌گذرد.

وی با بیان اینکه مسجد مکانی است که همه ظرفیت‌ها و تحولات را برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارد، افزود: طرح تلاوت نور چند سالی است به برکت نظام جمهوری اسلامی و همت نیروهای قرآنی در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کانون‌های فرهنگی مساجد شکل گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی برای تطهیر باطنی در مساجد انجام شود، گفت: با این مهم می‌توانیم در مقابل انحرافات جامعه و توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم.

پورابراهیم با بیان اینکه باید اهداف نظام را از طریق مساجد به جامعه منتقل کنیم، تصریح کرد: نقطه قوت نظام و کشورهای اسلامی مساجد است و در حملات و توطئه‌های دشمنان می‌بینید که آنها مساجد را نشانه گرفتند.

وی با بیان اینکه حدود 200 مسجد در ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه مورد تهاجم قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در لبنان نیز همین مسئله رخ داد زیرا دشمن به خوبی می‌داند مساجد ظرفیت خوبی برای هدایت جامعه در برابر توطئه‌های آنها است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه عمران ظاهری و باطنی مسجد مهم است و باید فرهنگ مسجدی در جامعه روز به روز پررنگ‌تر شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد شکوفایی مساجد هستیم و نگاه جدی به کار کرد مساجد شده است.

پورابراهیم با اشاره به فعالیت 600 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گیلان، گفت: بیش از 200 کتابخانه در مساجد استان وجود دارد و 52 هزار نفر امسال در طرح اوقات فراغت این کانون‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه معتقدیم هنوز از یک درصد از ظرفیت مساجد استفاده می‌شود، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و در چند سال اخیر نگاه مردم به مسجد بیش از گذشته شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه سیاست مساجد آگاه کردن مردم به مسائل بسیار مهم است، گفت: برخی سوء مدیریت‌ها در مساجد سبب از بین رفتن نشاط و شادابی مساجد شد که باید نقشمان را به خوبی در مساجد ایفا کنیم تا شرایط جذب جوانان فراهم شود.

پورابراهیم با بیان اینکه باید حواسمان باشد که مساجد را سیاسی نکنیم و این مکان مقدس مختص به یک گروه و جناح نباشد، افزود: باید در مقابل تهاجم‌ها و مشکلات داخلی و خارجی ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon