ماموستا سهرابی: عربستان سعودی حامی رشد جریان‌های تکفیری است


ماموستا سهرابی: عربستان سعودی حامی رشد جریان‌های تکفیری است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مهاباد به رشد گروه‌های تکفیری با حمایت عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: این‌ها برای از بین بردن ملت‌های خاورمیانه به میدان آمده‌اند و درنده خویی آن‌ها بدتر از هر حیوانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا قادر سهرابی در مراسم همایش روحانیون و علما که در کامیاران برگزار شد، با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد:به آتش کشیدن قبله اول مسلمین در چنین روزی به دست رژیم نامشروع صهیونیستی قلب مسلمانان جهان را به درد آورد.

وی با اشاره به نقشه های شوم استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی ایران گفت: ما در زمانی انقلاب کردیم که هیچ دولتی ما را پشتیبانی نکرد و تنها پشتیبان مردم در برابر رژیم ستمشاهی، امامت امام خمینی‌(ره) و تدابیر حکیمانه ایشان بود.

امام جمعه مهاباد از امام خمینی(ره) با عنوان عالم با تقوا وپارسا یاد کرد که مقام و منصب را در قبال رستگاری مردم و تأسیس حکومت عدل الهی واگذار کرد.

وی حمله به طبس،تحمیل جنگ 8ساله و سعی در ایجاد تفرقه در بین ملت ایران را از نقشه های شوم استکبار دانست و خاطر نشان کرد:ملت ایران با وحدت و برادری در بین سایر اقوام و مذاهب ،تنها ملتی است که تاکنون توانسته در برابر این نقشه های شوم بایستد و عزت و اقتدار خود را حفظ کند.

ماموستا سهرابی به تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: استکبار از ملت ایران می‌ترسد چراکه درخت انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده و ملت ولایتمدار و متحد ایران اسلامی در برابر فتنه‌های غرب ایستادگی کرده و با پیروی از مکتب امام خمینی (ره) و روحیه استکبار ستیزی خود  هیچ باکی از تهدیدهای غرب ندارند.

وی دسیسه های استکبار در منزوی کردن ملت ایران را برشمرد و گفت: آنها به ما می‌گویند که باید شرایط غلط‌شان در مذاکرات هسته ای را بپذیریم در غیر این صورت همه گزینه‌ها بر روی میز است  اما تاکنون دیپلمات‌های ایران حتی یک سانتیمتر هم از حق ایران عقب نشینی نکرده‌اند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به پشتیبانی استکبار از برخی جریان‌ها در کشورهای عربی گفت: پشتیبان انقلاب ایران تنها خدا بود و به همین دلیل پیروز ماند اما چون استکبار پشتیبان برخی به اصطلاح انقلاب‌های عربی بود بهار عربی در برخی کشورها به خزان عربی تبدیل شده است.

وی به رشد گروه‌های تکفیری با حمایت استکبار و عربستان سعودی اشاره کرد و تصریح کرد: اینها برای از بین بردن ملت‌های خاورمیانه به میدان آمده‌اند و درنده خویی و وحشی گری آنها بدتر از هر حیوانی است و تعالیم اسلام هیچگاه با رویکرد آنها تطابق ندارد.

ماموستا سهرابی وظیفه روحانیون را در مقطع زمانی حاضر بسیار سنگین تر از هر زمانی اعلام کرد و گفت: مرگ یک روحانی مرگ یک جهان است و با کم کاری روحانیان عقاید گوناگون در جامعه رشد کرده و تفرقه بین مسلمانان ایجاد خواهد شد بنابر این همه باید بندانیم افشاگری  وظیفه ماست.

امام جمعه مهاباد به اعمال ددمنشانه گروه تکفیری داعش بر علیه مردم بی دفاع کردستان عراق اشاره کرد و افزود: امنیت ایران در حال حاضر زبان زد جهانیان است و ما این امنیت را مرهون همدلی وحدت و برادری بین اقوام و مذاهب مختلف کشور و اقتدار نیروهای نظامی ‌می‌دانیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon