همایش تخصصی "جوان و اندیشه" در لارستان برگزار می‌شود


همایش تخصصی "جوان و اندیشه" در لارستان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: همایش تخصصی "جوان و اندیشه" ۵ تا ۷ شهریور با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در لارستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، محمد منیری، دبیر اجرایی همایش "جوان و اندیشه"، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح اهم برنامه‌های همایش تخصصی "جوان و اندیشه" اظهار کرد: سلسله همایش‌های تخصصی "جوان و اندیشه" شهریور ماه امسال برای پنجمین سال متوالی به اجرا در می‌آید.

وی در مورد اهداف برگزاری چنین برنامه‌ای افزود: این همایش صرفاً یک رویداد بزرگ فرهنگی است که به منظور ارج نهادن به مقام نخبگان به ویژه تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری سال 93 منطقه لارستان و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت فکری این افراد در اوقات حضور آنان در شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش تخصصی "جوان و اندیشه" با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی نخبگان در لارستان بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: براساس یک تحقیق میدانی، در کلیه مقاطع تحصیلی، تعداد دو رشته‌ای‌های لارستانی 16 نفر است که به نوع خود بی‌نظیر و نشان از کیفیت نیروی انسانی و توانمندی بالای لارستانی‌هاست.

منیری با اشاره به آمار زیاد دانشجویان لارستانی در دانشگاه‌های خارجی، عنوان کرد: درصدد تهیه یک نرم‌افزار به عنوان بانک اطلاعات متخصصان، نخبگان داخلی و خارجی لارستانی‌ هستیم.

وی یکی از ثمرات همایش تخصصی جوان و اندیشه در سالیان گذشته را ساخت مجتمع 3 هزار نفری فرهنگی ورزشی منیری از ایده‌های نخبگان دانست و افزود: ارائه نظرات نخبگان و نیازسنجی متناسب با ظرفیت لارستان و استفاده صحیح از دغدغه‌های نخبگان سبب جهت‌دهی و دستیابی به چنین هدفی شده است.

دبیر اجرایی همایش تخصصی "جوان و اندیشه " با تقدیر از حضور پررنگ نیروهای انقلابی و بسیجی در اجرای این کار فرهنگی، تصریح کرد: یکی از اهداف و مطالبات دست‌اندرکاران برپایی این همایش از ابتدا تا کنون جامه عمل پوشاندن به دغدغه رهبری در زمینه ورود بسیج به کار علمی و فرهنگی است.

وی یکی دیگر از اهداف همایش تخصصی جوان و اندیشه را مشارکت نخبگان و مسئولان دانست و افزود: تاکنون 31 طرح از سوی نخبگان که برای دستگاه‌های اجرایی کاربردی است به دبیرخانه همایش رسیده است.

منیری با تأکید براهمیت کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: در راستای اشاعه فرهنگ عمومی کتابخوانی و بحث طرح مطالعاتی رشد کیفی سطح کتابخوانی در لارستان، دبیرخانه همایش تخصصی جوان و اندیشه در حال آماده‌سازی طرح پژوهشی آن است.

وی درباره مهمانان ویژه دعوت شده برای همایش تخصصی جوان و اندیشه لارستان، بیان کرد: در همایش امسال 8 تن از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دو تن از معاونان هنری و تشکیلاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و به احتمال قریب به یقین، یکی از معاونان وزیر ورزش و جوانان و یک نفر از معاونان وزیر آموزش و پرورش هم به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی به لارستان سفر می‌کنند.

دبیر اجرایی همایش تخصصی "جوان و اندیشه"  با بیان اینکه این همایش به مدت سه روز و از 5 الی 7 شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: همایش تخصصی "جوان و اندیشه" امسال در قالب 6 کارگاه تخصصی از ماه گذشته با بررسی و سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری آغاز شده است.

وی عنوان کرد: 13 نفر از نخبگان لارستان که مطالعه 111 جلد از کتب آن شهید اهل قلم را به اتمام برسانند مسئولیت برگزاری این کارگاه‌ها را بر عهده داشته‌اند.

منیری بیان کرد: امسال برای همایش سه روزه، سه برنامه محوری در نظر گرفته شده که عبارتند از دیدار علماء اهل سنت و تشیع که ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 6 شهریور در فرمانداری لارستان به منظور همفکری این علما و نشان دادن نقش برجسته آیات عظام آیت اللهی و موسوی لاری(ره) در وحدت منطقه با حضور مسئولان و مهمانان ویژه همایش برگزار می‌شود، دومین برنامه روز جمعه 7 شهریور ماه رأس ساعت 9 صبح با حضور هنرمندان، قاریان، مداحان و فرهنگیان در محل فرمانداری ویژه لارستان با هدف همفکری با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نشان دادن ظرفیت‌های منطقه اجرا می‌شود و برنامه محوری روز پنجشنبه 6 شهریور ماه ساعت 21 در تالار وحدت به عنوان اختتامیه همایش برگزار می‌شود و در این مراسم از برترین‌های کنکور 93 در لارستان تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon