انجام کارهای فرهنگی ‌به افراد متخصص واگذار شود


انجام کارهای فرهنگی ‌به افراد متخصص واگذار شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه کردستان با اشاره به اینکه در انجام برخی کارهای فرهنگی تنها به ظاهر مسئله توجه می‌شود، گفت: انجام کارهای فرهنگی باید به افراد متخصص واگذار شود تا این مشکلات حل شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی صبح امروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمبود بودجه در دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی با کمبود بودجه برای انجام فرهنگی روبرو هستند که وزارت ارشاد هم یکی از این دستگاه‌هاست.

وی گفت: بودجه فرهنگی کشور در مرکز بیشتر از سایر استان‌های کشور هزینه می‌شود در حالی که بدنه کشور و مردم در همه جای کشور پراکنده هستند و این بودجه باید به صورت مناسب‌تری تقسیم شود.

نماینده ولی فقیه کردستان تصریح کرد: در بسیاری از جاها کارها و اقدامات فرهنگی انجام می‌شود که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود و این امر مطلوب نیست و اثرات مخربی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: به استان کردستان باید در جهات مختلف توجه شود چرا که رهبر فرزانه انقلاب در سفر به کردستان این استان را استانی فرهنگی اعلام فرمودند و این مسئله در حل بسیاری مسائل کارساز بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه فرهنگ در بسیاری زمینه‌ها توسعه کمی خوبی داشته است، افزود: در سطح دانشگاه‌های استان از نظر تعداد رشته‌ها و دانشجویان رشد خوبی داشته‌ایم اما از نظر پرداختن به محتوای فرهنگ کار با اشکالاتی مواجه است.

وی به تلاش گروهک‌های ضد انقلاب و دشمنان از اوایل انقلاب تاکنون برای ضربه زدن به استان کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: دشمنان از آن زمان تاکنون تلاش می‌کنند که فضای این استان را امنیتی جلوه دهند و نقشه‌های خود را عملیاتی کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: متاسفانه در برخی مسائل استان فقط به جنبه‌های ظاهری و کمی توجه می‌شود و کمتر به جنبه‌‌های کیفی پرداخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ عمومی، فرهنگ دینی مردم منطقه و سبک زندگی مردم این استان را هرچه بیشتر با رفتارهای اسلامی عجین کنیم چرا که مردم این منطقه مسلمان و ایرانی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی افزود: قوم کُرد باید فرهنگ ایرانی داشته باشد و هر کس از فرهنگ ایرانی فاصله بگیرد بدون شک زمینه را برای نفوذ دشمنان فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: اکنون زمان جنگ نرم است و دشمن در این جنگ از دو عرصه ایجاد فساد و از نظری فکری در ایجاد تغییر فرهنگ وارد عمل شده است و تلاش دشمن روی بخش فرهنگ متمرکز شده است که یکی از نشانه‌های این امر شکل گیری گروهک‌های تکفیری چون داعش در منطقه است.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های فرهنگی به استفاده برخی خانواده‌ها از ماهواره اشاره و اظهار کرد: تنها راه چاره برای مقابله با ماهواره این است که با ایجاد جاذبه‌های بیشتر در انجام کارهای فرهنگی مردم را به این سمت سوق دهیم.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های فرهنگی آنچنان که باید به کارهای فرهنگی توجه کنند متاسفانه توجه ندارند ولی خوشبختانه بسترهای لازم برای فعالیت های فرهنگی برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فراهم است.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی بر تغییر سیاست‌ها و به کارگیری نیروهای اهل فن و کیفی در انجام کارهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید با تغییر سیاست نیروهای گذشته را تعدیل کرده و از نیروهای مفید و کیفی در راستای هدایت، حمایت و نظارت کارهای فرهنگی استفاده کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon