برنامه‌های مسجد محور در بیش از ۱۰۰۰ محله گیلان اجرا می‌شود


برنامه‌های مسجد محور در بیش از 1000 محله گیلان اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌گیلان با بیان اینکه پایگاه اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن مساجد است، گفت: برنامه‌های مسجد محور در بیش از ۱۰۰۰ محله گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی در همایش هفته جهانی تکریم خادمین طرح تلاوت نور و روز بسیج محلات، به معرفی کتاب " فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری" پرداخت و با تقدیر از گردآورندگان این کتاب، اظهار کرد: وجود ارزشمند مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و یک مدیر توانمند که در عرصه‌های مختلف دارای مهندسی فرهنگی هستند نعمت بزرگ الهی برای کشور ایران محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون در 19 دی ماه سال 75 در مشهد مقدس، افزود: در بیانات مقام معظم رهبری 10 گزاره ایجاد شده که در آن مساجد به عنوان پایگاه معرفتی، تفکر و تامل، مبادی اندیشه، معرفت و روشن‌بینی و روشن‌گری و مرکز اتصال بنده به خدا تعبیر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه پایگاه اصلی فرهنگی مسجد است، گفت: مسجد کارکردهای مختلفی باید داشته باشد یکی از این کارکردها روشنگری و ارتباط سالم بین خطیب و مخاطب است.

فاضلی با بیان اینکه مسجد پایگاه استقامت ملی است، تصریح کرد:  تفکر ما اسلامی و ارزش‌ها ثابت است و وقتی دولتی عوض می‌شود آنچه تغییر می‌کنند ممکن است روش‌ها باشد و نظام و ارزش‌های اسلامی کشور تغییری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اندیشه‌ها در مساجد برای مستحکم‌کردن تفکر اسلامی ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از قیام‌های اثرگذار در طول تاریخ از مساجد شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مسجد مدرسه است، افزود: در این تعبیر ابتدا چیزی که از مدرسه به ذهن می‌رسد کودکی، نوجوانی و اوایل دوران جوانی و موارد دیگر برنامه، کتاب و معلم است، در اینجا معلم همان عالم دین و کتاب همان قرآن کریم و مشق  تلاوت کردن و بازگو کردن است.

فاضلی با بیان اینکه مسجد دانشگاه است، افزود: وقتی جوان وارد مسجد شد با عالم دینی روبه‌رو می‌شود وقتی درگیر مسائل شدند و به بحث و تبادل نظر پرداختند این درگیر شدن ذهن جوان به مسایل و یافتن راه حل و گرفتن راهنمایی یک عمر آن را درگیر معنویات می‌کند.

وی با بیان اینکه مسجد ارتباط زمین و آسمان است، تصریح کرد: خداوند متعال به فرشتگان عقل محض و به حیوانان شهوت محض و در انسان هر دو را قرار داد و اگر عقل از شهوت برتری یابد مقام انسان بالاتر از فرشتگان و اگر شهوت از عقل برتری یابد مقام انسان پایین‌تر از حیوانات می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد پایگاه جامعه‌ اسلامی است که خداوند برای مسلمانان قرار داده تا با استفاده از این مکان مقدس به عالم بالاتر و معنا برسد، گفت: ریشه و اصل ما تمدن اسلامی است و اگر به این ریشه و اصل متصل باشیم مطمئن باشید که بادها و توطئه‌های دشمن ما را به این سو و آن سو نمی‌برد.

فاضلی  با بیان اینکه پایگاه اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی  دشمن مساجد است، گفت: برنامه‌های مسجد محور در بیش از 1000 محله گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon