۵۰ درصد آب مورد نیاز کشور از روان‌آب‌ها تامین می‌شود/تدوین طرح‌ جامعه مدیریت منابع آبی


50 درصد آب مورد نیاز کشور از روان‌آب‌ها تامین می‌شود/تدوین طرح‌ جامعه مدیریت منابع آبی

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نیرو در خلخال با بیان اینکه طرح‌ جامعه مدیریت منابع آبی تدوین می‌شود، گفت: با توجه به کاهش میزان روان آب ها در بیشتر مناطق مختلف کشور چاره‌ای جز بازنگری در روند سدسازی نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، رحیم میدانی در بازدید از پروژه در حال احداث سد بفراجرد خلخال، اظهار کرد: این پروژه نیز مثل سایر پروژه های تامین آب شرب کشور در اولویت کاری شرکت مدیریت منابع آب کشور بوده و برای تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل عملیات اجرایی سد بفراجرد خلخال تلاش می کنیم.

میدانی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال آب و نیز تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال با پیش بینی 67 میلیارد ریال اعتبار از طریق واگذاری پروژه به بخش خصوص BOT اجرا می شود.

وی با اشاره به این که مسائل و مشکلات این پروژه از نزدیک مورد بررسی است، بیان کرد: با توجه به ضرورت تکمیل آن با هدف تامین آب شرب شهروندان خلخالی و تعدادی از روستاهای مجاور در میان مدت موضوع در تهران طرح شده و نسبت به تامین اعتبار لازم برای تکمیل بدنه سد تصمیم لازم اتخاذ می شود.

طرح جامع مدیریت منابع آبی کشور تدوین می شود

بررسی روند احداث سد گیوی از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور بود که وی در این بازدید، گفت: این طرح پس از تدوین در شورای عالی آب مطرح شده و پس از بررسی جزئیات طرح به تصویب می‌رسد.

میدانی بیان کرد: با توجه به کاهش میزان روان آب ها در بیشتر مناطق مختلف کشور چاره‌ای جز بازنگری در روند سدسازی نداریم در برخی از سدها که پیشرفت کار بالایی دارند بازنگری در بخش شبکه های آبرسانی پس از سد صورت می گیرد.

وی با بیان این که بیش از 50 درصد آب مورد نیاز کشور از روان آب‌ها تامین می‌شود، گفت: منبع تغذیه سفره های زیر زمینی آب های روان هستند و با از دست رفتن این منبع مشکل بزرگی در کشور ایجاد می شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: برای این سد احداث سد گیوی تاکنون یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و 500 میلیارد ریال نیز برای تکمیل ساختمان سد گیوی نیاز است.

میدانی با اشاره به این که امسال برای تکمیل این سد 110 میلیارد ریال تخصیص یافته است، گفت: تلاش می شود کل 160 میلیارد ریال تصویبی سال جاری به این پروژه به صورت 100 درصد تخصیص یافته و از منابع دیگر نیز اعتباراتی برای تکمیل این سد اختصاص یابد.

انتهای پیام/ آ 

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon