جنبش انصارالله: کمیته عالی امنیتی یمن طرفدار ظالمان است

جنبش انصارالله: کمیته عالی امنیتی یمن طرفدار ظالمان است

خبرگزاری تسنیم: یک مسئول جنبش انصار الله یمن کمیته عالی امنیتی به ریاست رئیس جمهور را طرفدار و دنباله روی ظالمان در این کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ابو علی الحاکم مسئول جنبش انصار الله یمن حاضر در یکی از چادرهای تحصن کنندگان در منطقه الصباحه در جاده صنعا به الجدید در واکنش به جلسه اضطراری امروز عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن با اعضای کمیته عالی امنیتی و شورای ملی دفاع این کشور  گفت: کمیته عالی امنیتی که ریاست آن را عبدربه منصور هادی برعهده دارد، طرف ظالمان را می گیرد و یک گروه فساد است.

رئیس جمهوری یمن امروز در نشستی اضطراری و فوق العاده با اعضای این کمیته و شورای دفاع ملی ملاقات و از آنها خواست تا آمادگی رزمی خود را به طور کامل بالا ببرند.

عبدربه منصور هادی در این نشست گفت: حکومت در برابر این تهدید خطرناک که نه فقط صنعا بلکه همه یمن را تهدید می کند، دست روی دست نخواهد گذاشت.

رئیس جمهوری یمن افزودکه کمیته امنیتی و شورای دفاع ملی باید از آمادگی کامل برخوردار باشند و در برابر برخورد با هرگونه خدشه به امنیت و ثبات شهر صنعا با همه ابزار و شیوه ها، تعلل و سهل انگاری به خرج ندهند.

همزمان با این نشست اضطراری، وزیر دفاع یمن نیز به ملاقات نمایندگان 10 کشور و طرف ناظر بر طرح شورای همکاری خلیج فارس برای یمن و مستشاران نظامی سفارتخانه های خارجی در صنعا رفت.

وی در این ملاقات به تحولات کنونی یمن پرداخت و از همراهی جنبش انصار الله یمن با مردم یمن و نصب چادرهای تحصن در مناطق مختلف صنعا به تهدید یاد کرد.

درپی انقلاب و جنبش گسترده مردمی در سال 2011 میلادی در یمن که به سرنگونی علی عبدالله صالح رئیس جمهور این کشور منجر شد، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در تلاش برای مهار جنبش های مردمی در چارچوب بهار عربی و جلوگیری از سرایت دامنه آن به کشورهای خود از جمله عربستان برآمدند و با همراهی سران رژیم سابق، طرح تازه ای را برای روند انتقالی در یمن ارایه کردند.

مردم یمن حکومت برآمده از این روند انتقالی را ادامه همان رژیم قبلی در قالبی تازه می دانند و تاکید می کنند که اوضاع اقتصادی و امنیتی کشورشان نه تنها بهبود نیافته بلکه رو به وخامت گذاشته است. آنها موج تازه ای از اعتراضات خود را از روز دوشنبه آغاز کردند.

مردم یمن بویژه در روزهای اخیر با کاهش شدید یارانه دولت به بخش سوخت و نان، دست به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور زده و فساد گسترده در دولت و ناتوانی آن در حل معضلات جامعه را محکوم کرده اند.

درهمین راستا، جنبش اعتراضی مردم یمن با مشارکت هزاران نفر آغاز شدت و آنها تا جمعه به دولت مهلت داده اند؛ در غیر این صورت تهدید کرده اند دولت را سرنگون خواهند کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله پیش از این به حکومت یمن هشدار داده بود  که اگر به خواسته های مردمی تا روز جمعه پاسخ ندهد، با خیزش مخالفان به منظور سرنگونی روبرو خواهد شد.

درپی اعتراضات گسترده مردم یمن در روزهای جاری، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد و همچنین تهدید کرده‌اند که در این کشور دخالت نظامی خواهند کرد.

درهمین راستا، دولت سعودی از طریق رسانه های خود تهدید کرد که برای مقابله با جنبش مردمی به رهبری گروه انصار الله دخالت نظامی در یمن خواهد کرد.

این درحالی است که جنبش انصار الله یمن ادعای برخی رسانه های محلی درباره تحرکات و آمادگی‌های رزمی و جنگی خود در اطراف شهر صنعا پایتخت این کشور را رد کرد و درباره تعرض به اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای درخواست جهت ایجاد تغییرات سیاسی در کشورشان هشدار داد.

علی البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در گفت‌وگو با خبرگزاری "خبر" اظهار داشت: به همه شهروندان اطمینان می دهیم که تحرکات و اعتراضات ما مسالمت آمیز است اما به هر طرفی درخصوص تعرض به این جنبش ها و اعتراضات مسالمت آمیز هشدار می‌دهیم و بیشتر نگرانی ما از همان یگان های امنیتی و نظامی است که همچنان با دستور سرتیپ علی محسن الاحمر توطئه می کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان