حقیقت مکتب امام صادق(ع) توجه به ظرافت‌های احکام و دین اسلام است


حقیقت مکتب امام صادق(ع) توجه به ظرافت‌های احکام و دین اسلام است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حقیقت مکتب امام جعفر صادق(ع) توجه به ظرافت‌های احکام الهی است، گفت: حقیقت مکتب امام صادق(ع) توجه به ظرافت‌های احکام و دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم شهادت امام صادق(ع) در مهدیه رشت با اشاره به اینکه برخی در غرب دین را امری واقعی و الهی نمی‌دانند، اظهار کرد: آنانی که دین را امری بشری می‌دانند، آن را جهت‌دهنده حرکت انسان‌ها نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه مفهوم واقعی دین، تاثیرگذاری آن در حیات بشری است، افزود: انسان برای ایجاد تحول در روح و روان خود باید به دین رجوع کند و معنویت داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در قرن 21، چهارمین موج تاریخ بشری که معنویت است به واسطه دین در جهان ایجاد شده است، تصریح کرد: معنویت بدون خدا قابل دفاع نبوده و باری تعالی در رأس عرفان و دین است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه دین در همه بخش‌های زندگی انسان وارد شده و به آن هدف می‌دهد، خاطرنشان کرد: هدف داشتن در زندگی از تاکیدات دین است.

وی افزود: دین هدف، راه و جهت‌دهی به زندگی را مشخص می‌کند و در همه نیازهای زندگی بشر نقش ایفا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنان امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: دین آمده تا گنج‌های نهفته انسان را شکوفا کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دین، انسان را با چشمه زلال انسانی انس می‌دهد، گفت: دین به انسان زمینی هجرت آموخته و آن را افلاکی می‌کند.

وی با بیان اینکه آدم دین‌دار به کسی گفته می‌شود که اعتقادات قوی و اخلاقیات دینی داشته باشد، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی قرآن کریم سوق دادن انسان از ظلمت به سمت روشنایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دین حقیقت واحدی است که سیری را طی کرده و به پیامبر خاتم رسیده و سپس به بشریت عرضه شده است، افزود: زبان وجودی انسان، زبان فطرت و عقل است.

آیت‌الله رمضانی به ضرورت نگاه جامع به دین اسلام اشاره کرد و گفت: بخشی‌نگری به دین و تعالیم آن، سبب ضرر و آسیب به معرفت انسان می‌شود.

وی افزود: دین در همه بخش‌ها مانند خوردن، آشامیدن، مسکن، مرکب و ... احکام خاص دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نماز را به عنوان کامل‎‌ترین عبادت مسلمانان دانست و تصریح کرد: حقیقت مکتب امام صادق(ع) توجه به ظرافت‌های احکام و دین اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه باید مکتب امام صادق(ع) را به جوانان معرفی کنیم، گفت: معارف امام صادق(ع) امروزه حوزه‌های علمیه را احیا کرده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه فهم دقیق و تقوا از سفارشات امام صادق(ع) بود، اظهار کرد: باید حقایق دین را شناسایی و در خود پیاده کنیم و برای دیگران الگو شویم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon