مرزبان: پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است/ دوست دارم پدیده اخلاق و تاکتیک شویم

مرزبان: پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است/ دوست دارم پدیده اخلاق و تاکتیک شویم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد گفت: پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است و ما بازی سختی با این تیم خواهیم داشت.

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد دیدار روز دوشنبه تیمش با پرسپولیس اظهار داشت: برخلاف تفکر عده‌ای در مورد پرسپولیس، من هنوز باور دارم که این تیم کاندیدای قهرمانی است و از بحران کوچکی که در آن قرار گرفته بیرون می‌آید. پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد و از نظر باشگاهی یک مجموعه خوب است و در مقابل این تیم کار سختی خواهیم داشت. 

سرمربی پدیده عنوان کرد: پرسپولیس به عنوان یک تیم مدعی قهرمانی به زمین می‌آید در حالی که ما تیمی هستیم که از لیگ یک به لیگ برتر آمده‌ایم و انتظار از ما ارائه یک فوتبال «انسانی و مدرن» است. دوست دارم 35 امتیاز کسب کنیم تا نماینده مشهد در لیگ برتر باقی بماند و این هدف بلند و بزرگ ما در لیگ برتر است. در واقع این دیدار تقابل تیمی که می‌خواهد در لیگ بماند با تیمی است که می‌خواهد قهرمان شود. 

مرزبان یادآور شد: رویه رشد بازیکنان جابجا می‌شود و ما قصد داریم با سازماندهی خوب نفراتمان را به شرایط ایده‌آل برسانیم. تیم‌های بزرگ تغییرات زیادی ندارند و 4،5 بازیکن از دست می‌دهند و همان تعداد هم بازیکن اضافه می‌کنند. در فوتبال امروز دنیا تمرکز و مسئولیت‌پذیری حرف اول را می‌زند. به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا از نظر تاکتیکی قدرت کنترل توپِ بالا و تغییر سرعت بازی از حمله به دفاع و از دفاع به حمله را با بازیکنان تیم تمرین کنم چرا که اینها شاخص‌های فوتبال مدرن است. 

وی ادامه داد: بازیکنان پدیده از تیم‌های مختلفی آمده‌اند و هر چه پیش برویم از نظر فوتبالی بیشتر یکدیگر را می‌فهمند. در کنار فاکتورهای فوتبالی مسائل روحی هم برای ما مهم است و می‌خواهیم پدیده لیگ از نظر مسائل انسانی و بازی جوانمردانه باشیم. احترام به تماشاگر برای ما مهم است و می‌خواهیم آنها از پدیده به عنوان تیمی که فوتبال مدرن و خوب بازی می‌کنند یاد کنند. در این میان اگر نتایج مثبت هم داشته باشیم بهتر است و به آن افتخار می‌کنیم. 

سرمربی تیم فوتبال پدیده درباره اینکه تیمش مقابل پرسپولیس به دنبال بازی تدافعی خواهد رفت یا نه، به تسنیم گفت: مهمتر از اینکه ما در این بازی حمله یا دفاع کنیم این است که بتوانیم روی بلوک‌های مختلف کار کنیم و به اهداف خود برسیم.

مرزبان درباره نبودن یووانوویچ مدافع تیم پدیده خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که نبودن یک یا دو بازیکن به ما ضربه بزرگی نمی‌زند.

مربی پیشین پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی‌های بهتری نسبت به دیدارهای خارج از خانه انجام می‌دهد، تاکید کرد: پرسپولیس شرایط خوبی دارد و مربیان این تیم فوتبال را می‌فهمند. این تیم تماشاگران بسیار خوبی دارد. برای ورزشگاه آزادی احترام زیادی قائل هستم چرا که این ورزشگاه مرا به خاطرات خوب خودم می‌برد اما ما بیشتر از آنکه به دنبال نتیجه باشیم هدف اصلی خود را کیفیت کار خوب و فوتبال مدرن قرار داده‌ایم. 

وی افزود: برایمان مهم نیست که در کدام زمین بازی می‌کنیم بلکه مسئله اصلی این است که کارهای تاکتیکی و عملیاتی تیم به چه نتیجه‌ای منتهی می‌شود. 

مرزبان در مورد اینکه این تیم توانسته حمایت تماشاگران مشهدی را جلب کند یادآور شد: به مردم مشهد بسیار علاقه دارم. آنها احساس فوق‌العاده خوبی به تیم ما می‌دهند. پیش از اینکه این سمت را قبول کنم به من می‌گفتند نمی‌گذارند در مشهد کار کنی و کار کردن در این شهر سخت است به ویژه آنکه مربی غیربومی هم هستی اما مردمی که با آنها زندگی می‌کنم انسان‌های مثبت و خوبی هستند که احساس قوی و مهربانی را به بازیکنان ما منتقل می‌کنند. 

سرمربی پدیده خاطرنشان کرد: مردم مشهد خوب ما را می‌فهمند و به دور از هر حاشیه ای بازیکنان را حمایت می‌کنند. در 3 بازی خانگی ما به حریف و داور هیچ اهانتی نشد و به همین دلیل شاهد یک بازی پهلوانانه در زمین بودیم. خوشبختانه مردم مشهد با درک بالایی که دارند ما را وارد حاشیه نمی‌کنند و من عاشق مردم مشهد شدم. 

مرزبان درباره تاثیر توماس هسلر در تیم پدیده به تسنیم گفت: نه تنها هسلر بلکه هر کدام از اعضای کادر فنی ما گوشه‌ای از کار فنی را انجام می‌دهند و مسائل تکنیکی را گوشزد می‌کنند. اینکه دروازه‌بان دوم ما بعد از یک سال و نیم بازی نکردن به درون زمین می‌آید و عملکرد خوبی دارد حاصل کار خوب اسماعیل اردلان است.  نظرزاده، نوروزی و بابایی هر کدام در سازماندهی تمرینات کمک می‌کنند و یک مجموعه انسانی قوی درست شده است. 

وی  تصریح کرد: شاخصه اصلی که ما احتیاج داریم نیروهایی متعهدی است که برای موفقیت تیم تلاش کنند و بتوانیم بازیکنان را در اوج نگه داریم. زمانی که مجتبی روشنگر دروازه‌بان اصلی تیم ما مصدوم شد گروه فنی ما از جمله اسماعیل اردلان این بازیکن را از نظر روحی زیر نظر گرفتند. 

مرزبان ادامه داد: تیم ما شاخصه‌هایی دارد که نمی‌توان آن را ساده گرفت. ما دنبال حاشیه‌های فوتبال و درگیری‌ها نیستیم و خودمان را از این مسائل دور می‌کنیم تا بتوانیم فوتبال انسانی و خوبی را به نمایش بگذاریم و هدفمان این است که در ارائه تاکتیک هم پدیده باشیم. 

وی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره اینکه کارلوس کی‌روش قراردادش را با تیم ملی تمدید خواهد کرد اظهار داشت: بحث اصلی این است که تشکیلات و ساختار تیم ملی ایران درست نیست. ما باید ابتدا ماشین مدرن و با کیفیت داشته باشیم و بعد بهترین راننده را برای آن انتخاب کنیم. 

سرمربی تیم پدیده افزود: بحث آکادمیک فوتبال و بخش پایه در ایران جدی گرفته نمی‌شود و به همین دلیل در رده‌های پایه فوتبال ایران نتایج خوبی نمی‌گیرد. در چنین شرایطی بازیکنان خوبی هم تولید نخواهند شد.

مرزبان گفت: آکادمی‌های فوتبال ما احتیاج به مربیان و سرپرستان بزرگ دارد تا بتواند سالانه 500، 600 بازیکن در آن تمرین کنند و با تولید بازیکنان با کیفیت و خلاق نفرات نخبه فوتبال ملی را تولید کرده و فوتبال ملی را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: در اینجا یک خلاء بزرگ داریم چرا که بازیکنان ما در فوتبال خیابانی رشد می‌کنند و شاید بسیاری از مسائل تکنیکی را یاد نگیرند و باید این موضوع را در آکادمی‌های فوتبال حل کنیم.

مرزبان عنوان کرد: هیچ کدام از باشگاه‌های بزرگ ما تیم پایه ندارند. آنها باید از بخشی از پولی که برای بازیکنان گرانقیمت هزینه می‌کنند صرفنظر کنند و این پول را به تیم‌های پایه‌ای اختصاص دهند چرا که این یک بحث اجتماعی است و در نهایت سبب می‌شود تماشاگران هم برای دیدن بازی‌های زیباتر به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه‌های ما خالی نماند.

مربی پیشین تیم پرسپولیس در پایان گفت: کی‌روش می‌تواند عامل حرکت رو به جلو فوتبال ایران باشد اما ما برای موفقیت باید ساختارهای فوتبالمان را تغییر دهیم.

انتهای پیام/ 

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon