شیوخ عرب از اسرائیل می‌خواهند اسلامگرایان فلسطینیان را نابود کند


شیوخ عرب از اسرائیل می‌خواهند اسلامگرایان فلسطینیان را نابود کند

خبرگزاری تسنیم: جنبش‌ هایی سودای تشکیل خلافت اسلامی را در منطقه در سر می ‌پرورانند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، «یوسی بیلین»، وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و رئیس جنبش «میرتس» طی سخنانی تصریح کرد که «اسرائیل» طی جنگ اخیرش علیه نوار غزه از حمایت برخی کشورهای عربی بهره برده است که دلالت بر میزان استفاده و بهره بری آن از پیروزی‌ هایی دارد که برخی انقلاب ‌های رخ داده در جهان عرب دارد.


در مقاله‌ ای که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در شماره روز گذشته خود منتشر کرد، بیلین تاکید کرد که «اسرائیل» باید تا جای ممکن تمام تلاش‌ های خود را به کار برد تا مانع انفجار انقلاب‌ های جدید در جهان عرب شود.

بیلین در مقاله خود تحت عنوان «راهکار جلوگیری از بهار عربی آتی» مدعی شد: یکی از مهمترین تحولاتی که طی جنگ اخیر «اسرائیل» علیه نوار غزه شاهد آن بودیم، این است که برخی از کشورهای جهان عرب دیگر آماده کمک به جنبش حماس در جنگش علیه «اسرائیل» نبودند و این تحول نادر و بی‌ سابقه‌ ای شمرده می ‌شود که از موضع خصمانه برخی از حکومت‌ های عربی در قبال جنبش‌ های اسلامی نشات می ‌گیرد، چون چنین جنبش‌ هایی سودای تشکیل خلافت اسلامی را در منطقه در سر می ‌پرورانند.

این وزیر صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود افزوده است: حکومت‌ های عربی در این جنگ از حماس انتقاداتی به عمل آورده و این جنبش را مسئول بازتاب‌‌های این جنگ دانستند، در حالی‌ که انتقادات آنها از «اسرائیل» آرام‌ تر بود.

 

شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟
 

وی تاکید کرد: از سیاست‌ های مصر و عربستان سعودی طی جنگ اخیر می‌ توان دریافت که آنها مایل به غلبه «اسرائیل» بر جنبش حماس هستند، چون این جنبش را یکی از شاخه ‌های جماعت اخوان المسلمین می‌دانند که «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، آن را «ریشه شر» می ‌داند.

بیلین در این خصوص به گفت‌ وگوهایی اشاره کرد که سال ‌های گذشته با «عمر سلیمان»، وزیر اسبق دستگاه اطلاعات مصر انجام داده بود و تاکید کرد که عمر سلیمان در آن زمان همواره از «اسرائیل» انتقاد می‌ کرد، چون محاصره خود را علیه نوار غزه تشدید نمی‌ کند.

وی ادامه داده است که در یکی از دیدارهایش، عمر سلیمان به وی گفته است که چرا به این حماسی‌‌ها (اهالی نوار غزه) سوخت می ‌دهید تا آنها برای خودروهایشان و تردد در نقاط مختلف نوار غزه استفاده کنند و این که شما باید به اندازه ‌ای نیازهای اهالی غزه را فراهم کنید که تنها بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.



شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟
 

بیلین افزوده است: به وی گفتم که حماس باید بهانه لازم برای چنین اقدامی را به ما بدهد، اما وی با این نظر من مخالف بود.

وی خاطر نشان می‌ کند که رهبران جهان عرب طی دیدارهای سری و محرمانه ‌اشان با رهبران «اسرائیل» به آنها تاکید می ‌کنند که منافع مشترکی با تل ‌آویو به ویژه در مقابله با جریان‌ های اسلامگرای تندرو و برنامه هسته‌ ای ایران و دیگر تهدیدات منطقه ‌ای دارند و به این جهت از «اسرائیل» به دلیل تعاملش با فلسطینیان به گونه ‌ای که افکار عمومی را تحریک کند و تحت تاثیر قرار دهد، انتقاد می‌کنند و این انتقادات به شکلی ویژه پس از انقلاب ‌های عربی و آنچه که به بهار عربی معروف شده، افزایش یافته است.
 

 

بیلین تاکید می ‌کند که «اسرائیل» باید برای حل منازعات خود با فلسطینیان گام بردارد، چون حل این اختلافات به تل‌آویو اجازه می‌ دهد، از حمایت علنی و بی ‌قید و بند کشورهای عربی بهره ببرد و در این راه «آریل شارون»، نخست وزیر اسبق «اسرائیل» با رد طرح صلح اعراب مرتکب اشتباه بزرگی شد.

این مقاله بیلین در حالی منتشر می ‌شود که پایگاه خبری انگلیسی «اینتلیجنس انلاین» در این اواخر با پرده برداشتن از روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی از توسعه و گسترش این روابط خبر می‌ دهد و تاکید می ‌کند که روابط ابو طبی – تل آویو هر روز شاهد بهبود چشمگیری است و این روابط به شکلی ویژه در حوزه‌های امنیتی و تسلیحاتی قابل ملاحظه است.

«اینتلیجنس انلاین» در این ارتباط توضیح داد که حجم مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی با امارات متحده در سال 2013 میلادی به بیش از 300 میلیون دلار بالغ شده است.
 

شیوخ خلیج فارس از اسرائیل انتقاد می‌کنند/ چرا حماس و مقاومت را نابود نمی‌کنید؟
 

این پایگاه خبری اگرچه توضیح نداده که منظور از مبادلات تجاری در حوزه امنیت چیست، اما آشکار است که روابط تجاری تل آویو – ابو ظبی فراتر از 300 میلیون دلار است، به ویژه آنکه معروف است، امارات متحده چهارمین خریدار بزرگ اسلحه در جهان است و میزان خریدهای آن در سال 2013 بالغ بر 19 میلیارد دلار بوده است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon