تمدید دوران مدیریت هوشمندانه و مخلصانه آیت‌الله آملی بر دستگاه قضا

تمدید دوران مدیریت هوشمندانه و مخلصانه آیت‌الله آملی بر دستگاه قضا

خبرگزاری تسنیم: ارزیابی کلی رهبر معظم انقلاب از دوران مسؤولیت آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه در ۵ سال نخست آن مثبت بوده است.مقام معظم رهبری، ایجاد امنیت اجتماعی را از همه دستورات شان مهم‏تر دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  از جمله اتفاقات مهم هفته گذشته، تمدید دوران مسؤولیت آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه بود که به‌‏واسطه حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت. معظم له در این حکم کوتاه اما پر مغز، ضمن تقدیر و ارزیابی‏ مثبت از دوران مسؤولیت آیت الله آملی لاریجانی بر این قوه و توصیف مدیریت ایشان به چهار وصف مهم «برجسته، هوشمندانه، انقلابی و مخلصانه»، یازده نکته اساسی را در متن کوتاه حکم خویش به مسؤولان پنج سال آتی دستگاه قضا متذکر شده‌‏اند. متن زیر به اختصار هرچه تمام‌تر به این مسأله می‏‌پردازد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، دوره مسؤولیت آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه را 5 سال دیگر تمدید نمودند. ایشان در این حکم کوتاه 11 نکته اساسی را به مسؤولان دستگاه قضایی در 5 سال آتی ‏متذکر شده‌‏اند که شایسته است از سوی مسؤولان محترم قوه قضائیه مورد توجه جدی قرار گیرد و سرلوحه اقدامات این قوه در سالهای پیش رو باشد. این 11 نکته به‌‏ترتیبی که معظم له در حکم خویش آورده‏‌اند، به شرح زیر است:
1.  بهره‏‌مندی از زیرساخت‏های فراهم‌‏شده در دهه‏‌های گذشته‏
2.  استفاده از تجارب دوره نخست مسؤولیت‏
3.  تعامل و همکاری قوای سه‏‌گانه‏
4.  اهتمام به تحقق سیاست‏های کلی و رویکردهای اعلام‏‌شده نظام در امور قضائی‏
5.  به‌‏ویژه در ایجاد ساز‏و‏کار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت‏
6.  کوتاه‏‌کردن مسیر دادرسی‏
7.  اصلاح قوانین و تهیه لوایح مورد نیاز قوه‏
8.  تأمین سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب‏
9.  مبارزه اساسی با فساد
10.  از همه مهم‏تر ایجاد امنیت اجتماعی‏
11.  پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاه‏‌های مسؤول‏

در این میانه 4 نکته اساسی شایان توجه است:
اول این‏که معظم له در میان این نکات، بر نکته دهم تأکید جدی فرموده و خاطرنشان ساخته‌‏اند که ایجاد امنیت اجتماعی از همه این دستورات مهم‏تر است.
دوم این‏که در طول سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب به مسؤولان قضایی خاطرنشان ساخته‏‌اند که جایگاه مطلوب دستگاه قضایی هنگامی محقق می‏‌شود که از نگاه مردم، دستگاه قضا ملجأ و ملاذ و پناه همگان برای اجرای عدالت باشد به‌‏نحو‌ی‌‏که هرگاه به هر کسی ظلم شد، دستگاه قضایی را ملجأ خویش و پناه خود بداند و مطمئن و امیدوار باشد که در دستگاه قضایی به‌‏نحو مطلوبی به حق و عدل دست خواهد یافت. ظاهراً این توصیه مهم، همان ایجاد امنیت اجتماعی فراگیر توسط قوه قضائیه است.
سوم این‏که ارزیابی کلی رهبر معظم انقلاب از دوران مسؤولیت آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه در 5 سال نخست آن مثبت است و از همین‏‌روست که ایشان در ابتدای این حکم خاطر‏نشان ساخته‌‏اند که از دوره تلاش عالمانه و ارزشمند ایشان در قوه قضائیه تکریم و قدر‏دانی می‏‌نمایند.
و نکته چهارم این‏که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه را با چهار وصف اساسی مزین ساخته‌‏اند که این اوصاف عبارتند از: «مدیریت برجسته، هوشمندانه و انقلابی و مخلصانه».
شایان ذکر است که این اوصاف نکات ساده و پیش پا افتاده‌‏ای نیست و معظم له نیز این اوصاف را از سر تعارف به‌‏کار نبرده‌‏اند. شایسته است که مسؤولان قضایی کشور در همراهی با چنین مدیریتی بتوانند وظایف سنگین و طاقت‌‏فرسای این قوه مهم را به‌‏خوبی به‏ سرانجام برسانند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon