دمپسی: بدون گسترش حملات به سوریه شکست داعش ممکن نیست

دمپسی: بدون گسترش حملات به سوریه شکست داعش ممکن نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعلام این مسئله که حملات هوایی اقدامی کوچک برای شکست داعش است از احتمال کشیده شدن حضور نظامی آمریکا به سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که بدون هدف قرار دادن گروه داعش در هر دو سوی مرزهای عراق و سوریه  نمی‌توان این گروه را شکست داد.

دمپسی با اعلام این مسئله که برای شکست این گروه به کمک متحدان خود در خاورمیانه نیاز دارد در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حملات هوایی خود را به داخل مرزهای سوریه نیز گسترش خواهد داد یا خیر گفت که حملات هوایی تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که برای شکست این گروه به آن نیاز است.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در کنفرانس خبری مشترک خود با دمپسی اعلام کرد که این کشور تمام گزینه‌ها را برای متوقف ساختن داعش که ماهرترین و پیچیده ترین گروهی است که تا به حال دیده شده است مورد بررسی قرار خواهد داد.

چاک هیگل گفت: داعش از القاعده خطرناک تر است و تروریست‌های داعش فراتر از آن چیزی هستند که ما به عنوان تهدید تروریستی می‌شناسیم.

با اینحال یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود پس از این کنفرانس خبری اعلام کرد که تا کنون تصمیمی مبنی بر گسترش حملات هوایی به سوریه گرفته نشده و کاخ سفید نیز درخواست گزینه نظامی جدیدی نکرده است.

نیاز به بودجه بیشتر برای مقابله با داعش

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور ممکن است برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به بودجه دفاعی بیشتری نیاز داشته باشد.

وی در این باره گفت: "ما قبلا از کنگره درخواست بودجه جداگانه‌ای برای مبارزه با اقدامات ضدتروریستی به میزان 5 میلیارد دلار کرده‌ایم که نیم میلیارد دلار آن برای شورشیان سوری اختصاص دارد."

رئیس پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت عراق بودجه پنتاگون در سال 2015 را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت: " ما همواره برای اطمینان از اینکه منابع با ماموریت‌ها مطابقت داشته و اینکه ماموریت‌ها و منابع با تهدیدات پیش رو همراستا باشند بودجه را تغییر می‌دهیم.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان