پروژه‌های نیمه‌تمام تعطیل یا نیمه تعطیل هستند/تخصیص ۱۳هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی

پروژه‌های نیمه‌تمام تعطیل یا نیمه تعطیل هستند/تخصیص 13هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام عمدتاً به‌دلیل نبود نقدینگی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل شده‌اند، گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی تاکنون محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام مجید انصاری در جمع مردم شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که عمدتاً به‌دلیل نبود نقدینگی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل شده‌اند و نیز اجرای پروژه‌های ضروری برای کشور از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه مبلغ 500 هزار میلیارد ریال برای طرحهای عمرانی در کشور اختصاص پیدا می‌کند، گفت: تاکنون 130 هزار میلیارد از این مبلغ محقق شده و طرحها و پروژه‌های عمرانی در سطح کشور اجرا شده که انجام این کار تداوم می‌یابد.

انصاری با تشریح اینکه در زمان تحویل دولت نرخ تورم 44 درصد بود، افزود: با تدابیر دولت یازدهم این نرخ تورم از 44 درصد به حدود 15 درصد رسیده و دولت در این زمینه توانسته اقدام مؤثری را انجام دهد و همچنان تلاش مستمری را برای کاهش این نرخ انجام می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: برای بهبود وضعیت کشور نیازمند سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اعم از تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، راه و سایر جوانب هستیم تا بتوانیم از وضعیت رکود خارج شده زمینه‌های اشتغال را فراهم کنیم چرا که بدون وجود اشتغال پایدار و ثابت جوانان این مرزوبوم نمی‌توانند زندگی خود را ساخته پیشرفت جامعه را رقم بزنند.

وی بیان کرد: برای خروج از رکود باید واحدهای تولیدی و صنعتی که به‌دلیل نبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات و موانع مختلف در حالت نیمه‌تعطیل و یا تعطیل به سر می‌برند فعال شده چرخهای تولید به حرکت در آیند تا زمینه‌های اشتغال در جامعه فراهم شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد بحران آب در کشور اظهار کرد: از آغاز کار دولت به‌دستور رئیس جمهور، شورای عالی آب فعال شده و وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو مأمور انجام مطالعات جامع در این زمینه شدند تا بتوان بحران آب را در کشور برطرف کرد.

انصاری با بیان اینکه بحران آب در کشور به حدی است که حتی دو استان مازندران و گیلان که از استان های پرآب به شمار می روند نیز دچار کم‌آبی شده‌اند، گفت: از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 8 میلیارد دلار به بخش آب اختصاص یافته تا در مورد آثار و نتایج ناشی از خشکسالی و کم‌آبی به‌ویژه مهار آبهای مرزی و افزایش بهره‌وری کشاورزی هزینه شود.

وی با تشریح اینکه باید در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده و با استفاده از روشهای نوین و مدرن آبیاری جلوی هدررفت در این حوزه گرفته شود، بیان کرد: بیش از 90 درصد از منابع آبی کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود که می‌توان با استفاده از روشهای نوین این میزان را تا حدود زیادی کاهش داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت گسترش و توسعه روابط خارجی و بین المللی است، افزود: از روزهای نخست آغاز به کار دولت یازدهم با حمایت مقام معظم رهبری و مردم سیاست ما توسعه روابط بین المللی بوده به‌طوری که در مورد مذاکرات هسته‌ای نیز به نتایج مثبت و امیدوار کننده‌ای دست یافته است.

وی در مورد خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرستان پارس‌آباد نیز قول مساعد داد و گفت: تمام مطالبات و مشکلات مردم شهرستان در جلسه شورای اداری استان مطرح شده و تلاش و جدیت بر این است تا این مطالبات و خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان پیگیری و رفع شود.

انصاری در زمینه الحاق پارس‌آباد به منطقه آزاد ارس و خارج شدن شرکت کشت و صنعت مغان از شمول اصل 44 نیز قول مساعد داد و گفت: این موارد نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه