مشکل فاینانس چین هنوز حل نشده است/۱۰ میلیارد یورو پروژه در نوبت فاینانس

مشکل فاینانس چین هنوز حل نشده است/10 میلیارد یورو پروژه در نوبت فاینانس

خبرگزاری تسنیم:معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ١ میلیارد یورو از فاینانس چین، سهمیه خواسته گفت: تاکنون از این میزان حدود دو میلیارد یورو برای طرح‌های جدید پتروشیمی فراهم شده ولی مشکلات مربوط به بانک مرکزی هنوز حل نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،عباس شعری مقدم با بیان این که در مجموع، صنعت پتروشیمی حدود ١ میلیارد یورو از فاینانس کشور چین، سهمیه خواسته است، اظهار کرد: تاکنون از این میزان حدود دو میلیارد یورو برای طرحهای جدید پتروشیمی، شامل، سبلان، بوشهر، مسجدسلیمان و لردگان فراهم شده است.
وی گفت: هم اکنون در زمینه فاینانس کشور چین، مشکلاتی مانند، تایید گارانتی‌های پیش پرداخت و حسن انجام کار توسط بانک مرکزی ایران باقی مانده که تاکنون حل نشده است.
به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشمی هم اکنون ایران از ظرفیت تولید سالانه ٦ میلیون تن محصولات پتروشیمیایی برخوردار است که به سبب عوامی از جمله کمبود خوراک، تنها از ٦٨ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود.
شعری مقدم با بیان اینکه امسال پتروشیمی لرستان وارد مدار می‌شود افزود: پارسال پتروشیمی‌های ایلام کرمانشاه وارد مدار تولید شدند و پتروشیمی لرستان نیز امسال تولید را در صورت دریافت خوراک تجربه می‌کند و سال آینده نیز پتروشیمی مهاباد و سنندج به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: مشکل کمبود اتان مجتمع‌های پتروشیمی کشور با نصب سیستم‌های تفکیک کننده اتان در فازهای ١٥ تا ١٨ پارس جنوبی در نیمه دوم امسال رفع می‌شود.
انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه