آمریکا در عراق چه می‏‌خواهد؟!

آمریکا در عراق چه می‏‌خواهد؟!

خبرگزاری تسنیم:هر حرکت و اقدامی در منطقه که باعث پیشبرد اهداف و منافع آمریکا و نظام سلطه باشد مورد تأیید و حمایت است و به محض این‏که احتمال داده شود منافع آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته، آن حرکت باید سرکوب شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با حضور تروریست‏‌های تکفیری در سوریه و عراق، نظام سلطه و به‌‏خصوص رژیم ایالات متحده آمریکا با نادیده‏‌انگاشتن جنایات این گروه‏ها و پرهیز از تروریست نامیدن آن‏ها، از الفاظی چون مخالفان، انقلابیون و... برای نام‏بردن از این گروه‌‏ها استفاده نموده و یکی از مهم‏ترین مسائلی که مطرح می‏‌ساختند این دروغ بزرگ بود که این گروه‏ها، مسلمانان اهل سنت هستند که به‌دلیل بی‌‏توجهی علویان در سوریه و شیعیان در عراق به حقوق ایشان، مجبور به قیام مسلحانه و تلاش جهت احقاق حقوق خود شده‌‏اند! همین مسأله بهانه‌‏ای برای تحریم نظام سوریه و تحت فشار قراردادن حکومت عراق برای تشکیل آنچه دولت وحدت ملی و با استفاده از همه جناح‏‌ها و گروه‌‏ها خوانده می‌‏شد، گردید. در این مسیر انواع کمک‏‌های مالی، اطلاعاتی و تجهیزاتی برای این گروه‏های تروریستی ارسال می‏‌گردید و حرکت ایشان نیز جنبش آزادی‌خواه خوانده می‏‌شد. این حمایت حتی اعدام زنان و کودکان، استفاده از سلاح‌‏های غیرمتعارف و ممنوعه از‏جمله تجهیزات شیمیایی، به اسارت گرفتن زنان، تخریب زیرساخت‏ها و اماکن تاریخی توسط این گروه تروریستی را نادیده می‌‏انگاشت و حتی اشغال موصل و بخش‌‏هایی از خاک عراق و تهدید و اخراج مسیحیان و دیگر اقلیت‏ها نیز باعث تغییر موضع آمریکا و نظام سلطه نگردید.
با این حال حرکت گروهک داعش به سمت منطقه کردستان عراق و تهدید منافع آمریکا باعث شد که به ناگاه این گروهک از یک گروه «استقلال‏‌طلب اهل سنت» تبدیل به یک گروه «تروریستی» گردد.
فارغ از بررسی و تحلیل علت حرکت داعش به سمت اربیل و مناطق کردنشین که نوعی خودسری و تمرد از توافق قبلی با آمریکا یا فریب‏‌خوردن از آمریکا (همانند حرکت صدام در اشغال کویت) و یا... بوده است، حرکت و اقدام آمریکا نشان داد که برای نظام سلطه نه شیعه اهمیت دارد و نه اهل سنت.
آمریکایی‏‌ها به‏‌صراحت اعلام کردند که حرکت آن‏ها در عراق و حمله به مواضع داعش به‏‌واسطه تهدید منافع و در خطر افتادن جان دیپلمات‏‌ها و اتباع آمریکایی در منطقه کردستان عراق بوده است. به عبارت دیگر هر حرکت و اقدامی در منطقه که باعث پیشبرد اهداف و منافع آمریکا و نظام سلطه باشد مورد تأیید و حمایت است و به محض این‏که احتمال داده شود منافع آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته، آن حرکت باید سرکوب شود. بنابراین استفاده از الفاظی چون حقوق بشر، حقوق اقلیت‏های نژادی و دینی، دموکراسی و... تنها یک بازی رسانه‌‏ای است و اگر منافع آمریکا در خطر باشد برای نظام سلطه هیچ تفاوتی ندارد که گروه مقابل دارای چه دین و آیینی است. هر‏چند از ابتدا نیز کاملاً مشخص بود که گروه‌‏های تکفیری در منطقه نه اهل سنت هستند و نه حتی مسلمان. این گروه‌‏ها تنها برای ضربه‏‌زدن به محور مقاومت و اختلا‌ف‌‏افکنی بین شیعیان و اهل سنت توسط نظام سلطه ایجاد شده‌‏اند و هرگاه که مشخص شود توانایی انجام مأموریت را نداشته یا تاریخ انقضای آن‏ها رسیده است، همان‏‌گونه که ایجاد شده‏‌اند، ناپدید خواهند شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان