مقام معظم رهبری نظام را از پیچ و خم توطئه‌های دشمن حفظ کردند

مقام معظم رهبری نظام را از پیچ و خم توطئه‌های دشمن حفظ کردند

خبرگزاری تسنیم: وزیر اطلاعات گفت: مقام معظم رهبری با صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از پیچ و خم توطئه‌های دشمن حفظ کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، شهادت امام صادق(ع) را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، امت شهیدپرور و نمازگزاران تسلیت گفت و اظهار داشت: امیدوارم پیوند ما با اهل‌بیت عصمت و طهارت تا آخرین لحظه عمر مایه  عزت و سرفرازی همه باشد. 

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و روز صنعت دفاع ملی، این مناسبت‌ها را گرامیداشت و گفت: به سنگرداران و سنگرسازان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، این مناسبت را تبریک می‌گوییم و توفیق آنها را در نوآوری و نوپردازی و افزایش بنیه بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند متعال مسئلت داریم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری به شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) فرصت یافت در تبیین مکتب فقیهی اسلام بیش از دیگر ائمه نقش‌آفرینی کند. البته نقشی که ائمه آفریدند، مکمل یکدیگر بود و کار آنها از یکدیگر جدا نبود و هر یک کار امام قبلی را به کمال رساند و همه آنها کار رسول گرمی اسلام را ادامه دادند. 

علوی با اشاره به نقش علمی، فکری و سیاسی امام صادق، تصریح کرد: امام صادق(ع) در زمینه علمی کار آبا و اجداد طاهرین خود را ادامه دادند و بزرگ‌ترین مکتب فقهی را بنا گذاشتند. مکتبی که امام صادق(ع) بنا نهادند در ادامه مکتبی بود که امیرالمومنین(ع) امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت سجاد(ع) و حضرت باقر(ع) طی می‌کردند. 

وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) و در دوران امامت امام سجاد(ع)، بنی‌امیه خفقان سنگینی ایجاد کردند و کسی جرات نمی‌کرد به در خانه امام سجاد(ع) برود و مسائل شرعی خود را مطرح کند. امام صادق(ع) می‌فرمایند بعد از جریان شهادت حضرت سیدالشهداء مردم از در خانه اهل‌بیت فاصله گرفتند مگر 4 نفر جابربن انصاری، ابوخالد کابلی، جبیربن مطعم و یحیی‌بن ام‌طویل.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این شرایط امام سجاد(ع) با درایت و هوشمندی خود به این دیواره خفقان ضربه زدند و ابتدا در قالب دعا معارف اسلامی را منتقل کردند و سپس شاگردانی را تربیت کردند تا جایی که ایشان 170 شاگرد برجسته و مجتهد داشتند. امام باقر(ع) نیز همان مسیر را ادامه دادند و تا 700 شاگرد مجتهد داشتند. 

علوی اضافه کرد: امام صادق(ع) نیز در دوران درگیری بنی‌امیه و بنی‌عباس از زمینه به وجود آمده استفاده کردند و فعالیت بیشتری کردند و با تلاش علمی خود مدرسه عظیم علمی را بنا کردند و تا 4 هزار شاگرد را در عرصه‌های مختلف تربیت کردند و سنگ بنای علمی بزرگی را گذاشتند. 

وی با بیان اینکه بنی‌عباس برای از رونق انداختن مجالس درس امام صادق(ع) مکاتب انحرافی را وارد کردند، گفت: تفکرات الحادی و ماتریالیستی و مادی را و تفکرات انحرافی مختلف را وارد دنیای اسلام کردند و کار امام صادق(ع) دفاع از فرهنگ اصیل اسلامی بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام صادق(ع) در کنار ایفای نقش بی‌بدیل علمی، نقش سیاسی خود را نیز به خوبی ایفا کردند، افزود: شرایط اقتضاء می‌کرد که کار سیاسی در پوشش و خفاء انجام شود لذا بحث تقیه در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) آغاز می‌شود و مسئله رازداری جدی گرفته شد و این دو امام به یاران خود تاکید می‌کردند که اسرار را دشمن نباید بداند و گاهی که یک شاگرد غفلت می‌کرد باعث خشم این دو امام می‌شد. 

علوی خاطرنشان کرد: این اسرار، اسراری بود که اگر دشمن از آنها مطلع می‌شد ایجاد خطر می‌کرد. مقام معظم رهبری در سال‌های قبل از انقلاب بحث مختصر و مفیدی درباره امام صادق(ع) داشتند که همان زمان به صورت جزوه چاپ شد و ما از آن بهره بردیم. مقام معظم رهبری بر روی اصحاب سر انگشت می‌گذارند و می‌گویند این اصحاب سر اصحاب تشکیلات سیاسی مخفی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند. تاکید این دو امام نیز این بود که این اسرار نباید لو برود و دشمن نباید بداند که امام صادق(ع) از نظر سیاسی چه کار می‌کند. 

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و دیگر ائمه برای ایفای نقش سیاسی خود مجبور بودند 3 کار را انجام دهند، تصریح کرد: از یک سو با بیان وضعیت حکومت حاکم، نامشروع بودن آن را برای مردم روشن می‌کردند، الگوی حکومتی اسلام را ارائه می‌کردند تا مردم را آماده کنند برای عبور از حکومت نامشروع و رسیدن به حکومت مطلوب اسلامی، حاضر به جانفشانی شوند و همه ائمه در این مسیر قدم برداشتند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنی‌عباس دو چهره موثر ابومسلم خراسانی در ایران و ابوسلمه خلال در عراق را داشتند که این دو نفر در دستگاه بنی‌عباس با یکدیگر رقابت داشتند. یک زمان کفه ابومسلم حسابی سنگین شد و بر همین اساس ابوسلمه خلال نامه‌ای به امام صادق(ع) نوشت که بنی‌عباس قابلیت امامت و رهبری را ندارد و شایستگی از آن شماست به من اجازه دهید تا خطبه بخوانم و شما را به عنوان امام‌المسلمین معرفی کنم. 

علوی ادامه داد: وقتی این نامه به دست امام صادق(ع) رسید، حضرت این نامه را آتش زدند. این قضیه نشان می‌دهد که امام صادق(ع) سیاسی عمل می‌کردند چرا که ابوسلمه در کنار نامه به امام صادق(ع)، نامه‌ای به نوه امام حسن مجتبی(ع) نامه‌ای می‌نویسد وی خوشحال شد و خدمت امام صادق(ع) رسید و گفت زمینه رهبری و امامت فرزندان علی و زهرا در حال فراهم شدن است. ابوسلمه نامه نوشته و گفته قصد دارد برای زمینه‌سازی رهبری ما سخنرانی کند که حضرت صادق(ع) لبخند زدند و فرمودند: پسرعمو ساده نباش و گول این موارد را نخور. اینها دعوای‌شان شده و به همین خاطر می‌خواهند زیر علم فرد دیگری برود تا کار خود را دنبال کند. او که اعتقادی به صلاحیت ما ندارد.

وی افزود: امام صادق(ع) با در نظر گرفتن این موارد نامه ابوسلمه را آتش زد چرا که ائمه ما تشنه قدرت نبودند تا به هر وسیله‌ای به سمت قدرت بروند و آن را به دست بیاورند. ائمه ما بنای حکومت اسلامی را واجب می‌دانستند و از راهکارهای صحیح شرعی به سمت آن می‌رفتند. تشکیلات سیاسی و اصحاب سر و یاران خاص را تشکیل می‌دادند. 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: فردی خراسانی خدمت امام صادق(ع) رسید و گفت اگر شما لب تر کنید 100 هزار خراسانی در رکاب شما می‌جنگند پس چرا قیام نمی‌کنید. حضرت به اطرافیان گفتند تا تنور را روشن کنم پس از گرم شدن به این فرد فرمودند داخل تنور برو. این فرد ناراحت شد و خطاب به حضرت گفت آیا اشتباهی از من سر زده است، حضرت فرمودند بنشین. در ادامه هارون مکی وارد شد و سلام کرد حضرت به هارون فرمودند هارون داخل تنور برو. هارون مکی بر این باور بود که اراده این امام به خدایی گره خورده که به آتش فرمود ای آتش! بر ابراهیم سرد و گوارا شو که اینچنین شد. لذا هارون داخل تنور شد.

علوی ادامه داد: امام صادق(ع) سپس با این فرد شروع به صحبت کردند که این فرد یک طرف حواسش به سمت سخنان امام صادق(ع) و طرف دیگر حواسش به سمت هارون مکی است که در تنور سوخت. در ادامه حضرت به هارون اشاره کردند که از تنور بیرون بیا. امام صادق(ع) به این فرد خراسانی فرمودند آیا مانند هارون در خراسان 100 هزار نفر داریم که این فرد گفت خیر حتی یک نفر هم نداریم. 

وی با بیان اینکه مبارزه، شیعه تنوری می‌خواهد، گفت: هر وقت شیعیان تنوری گرد امام صادق(ع) جمع شوند، ایشان می‌توانند قیام کنند. جوانان این مملکت مانند هارون مکی و یک شیعه تنوری گرد امام راحل جمع شدند که ایشان توانستند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنیان‌گذاری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: امروز نیز این شیعیان تنوری زیر پرچم نایب امام زمان(عج) و ولایت و عزیز دل زهرا جمع هستند و مقام معظم رهبری با صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را از پیچ و خم توطئه‌های دشمن حفظ کردند.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon