۲۰ درصد رشته‌های آموزش عالی به فناوری اطلاعات اختصاص دارد


20 درصد رشته‌های آموزش عالی به فناوری اطلاعات اختصاص دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:حدود ۲۰ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور مربوط به رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نصرالله جهانگرد ظهر امروز در جلسه افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان کردستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به عنوان سرزمین مهر و موفقیت و نعمات خدادادی دارای ثروت‌ها و منابع متعددی است که باید این ثروت‌ها را در خدمت به مردم به کار گرفت.

وی با اشاره به برنامه بلند مدت توسعه 20 ساله کشور گفت: در این برنامه قرار شد که به سطح نخست بالندگی منطقه برسیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اگر بخواهیم به اهداف توسعه برنامه بلند مدت 20 ساله کشور برسیم و با توجه به ضرورتی که اکنون کشورمان در سطح خاورمیانه دارد باید در دهه آینده این رشد به عدد 2 رقمی برسد.

وی اسباب جهش و پرش به سوی آینده را مستلزم داشتن دانش و عقل و برنامه‌ریزی ذکر کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و داشتن عقل و دانش در کنار هم اسباب پرش به سوی آینده فراهم می‌شود.

جهانگرد افزود: برای رسیدن به اهداف برنامه 20 ساله علاوه بر منابع خام کشور، باید به سرمایه‌های فیزیکی و سرمایه‌های علمی و استفاده از دانش و فناوری توجه شود و مسئولیت وزارت ارتباطات در ایجاد جهش‌ها بسیار فراتر از یک بنگاه اقتصادی است.

وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش موتور پیش برنده و بستر برای پرش و ارتقا سریع را بازی می‌کند.

وی گفت: حدود 40 تا 50 درصد بهره‌وری نهاده‌های موجود کشور از رهگذر فناوری اطلاعات بوده است و بنابراین نیازمند سرمایه‌گذاری و رشد این صنعت در سطح کشور هستیم.

جهانگرد خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم برای اولین بار توجه استراتژیک به سرمایه‌گذاری در بحث فناوری ارتباطات و اطلاعات شده و رئیس جمهور بیشترین وقت خود را برای توسعه شبکه ملی و اشتغال نیروهای دانش بنیان صرف کرده است.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال در دولت یازدهم گفت: حدود 20 درصد ظرفیت آموزش عالی مربوط به رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد نیروهای تحصیل کرده و دانشجویان در حال تحصیل در سطح کشور و استان کردستان این سرمایه‌های انسانی می‌تواند یک منبع جهش باشد.

جهانگرد استان کردستان را شایسته بهترین خدمت‌ها عنوان کرد و گفت: توجه ویژه به استان کردستان در برنامه دولت یازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon