پیلای از تصمیمات شورای امنیت در قبال مناقشات بین‌المللی انتقاد کرد

پیلای از تصمیمات شورای امنیت در قبال مناقشات بین‌المللی انتقاد کرد

خبرگزاری تسنیم: کمیساریای عالی حقوق بشر با انتقاد از اعضای شورای امنیت اعلام کرد که توجه به منافع ملی از سوی برخی اعضا باعث بروز تنش‌ها و کشته شدن تعداد زیادی از مردم در نقاط مختلف دنیا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین،‌ ناوی پیلای، کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل  که به پایان دوره خدمت خود در این سمت نزدیک می‌شود در آخرین سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل به انتقاد از اختلافات موجود در میان اعضاء این سازمان پرداخت و گفت که وتوهای انجام شده از سوی برخی اعضا به کشته شدن و از بین رفتن صدها و هزاران نفر از مردم دنیا منجر شده است.

وی در این سخنرانی به شدت از نقش بیهوده شورای امنیت در سوریه و مناقشات دیگر انتقاد کرد و اعلام کرد که اعضای این شورا اغلب منافع ملی خود را بر توقف ظلم‌ها و جنایات جمعی ترجیح می‌دهند.

کمیساریای عالی حقوق بشر در این باره گفت: منافع ملی و کوتاه مدت از لحاظ ژئوپولیتیکی بارها بر رنج‌های انسانی اولویت یافته و به تهدیدی بلند مدت برای صلح و امنیت  بین‌المللی  تبدیل شده است.

پیلای در جلسه‌ای این اظهارات را مطرح کرد که شورای امنیت به اتفاق آرا با قطعنامه‌ای مبنی بر افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از وقوع مناقشات موافقت کرد.

وی برای حل این معضل راه حلی را نیز ارائه کرد و خواستار اتخاذ سیاست‌های جدیدی از سوی شورای امنیت شامل ماموریت‌های سریع، منعطف و کارامد نظارتی حقوق بشر شد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان