توسعه زیرساخت‌ها مشکلات اشتغال کردستان را برطرف می‌کند


توسعه زیرساخت‌ها مشکلات اشتغال کردستان را برطرف می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از اشتغال به عنوان معضل اصلی مردم استان کردستان نام برد و گفت: باید با به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان و افراد تحصیل کرده و نخبه و توسعه زیرساخت‌های استان این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدمحمد بیاتیان ظهر امروز در جلسه افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان کردستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه در بحث اشتغال، توسعه و تولید ثروت با همکاری و مدیریت مدیران استان گام های خوبی برداشته شود.

وی گفت: دفاتر آی سی تی و مراکز پیشخوان دولت یکی از دروازه‌های توسعه است و باید خدمات این بخش توسعه یابد که با افزایش این خدمات مشکلات فراوانی از بین خواهد برد و مردم در کوتاهترین زمان به خدمات و سرویس دهی دست می‌یابند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل پوشش تلفن همراه و ثابت در برخی روستاهای استان تصریح کرد: استان کردستان با توجه به شرایط اقلیمی در برخی روستاها از پوشش تلفن همراه محروم است که نیاز است بیشتر به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه شود.

وی بر حل مشکل اشتغال و بیمه کارگزاران در دفاتر آی سی تی روستایی تاکید کرد و گفت: بیشترین درخواست و مراجعات کارگزاران به نمایندگان مجلس برای حل مشکل اشتغال و بیمه این افراد بوده است.

بیاتیان اجرای طرح هم کدسازی تلفن های ثابت در کردستان را در کاهش هزینه‌های مکالمه مردمی موثر دانست و افزود: کمترین مراجعات مردمی به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی که نیاز به کمک مجلس شورای اسلامی دارد نمایندگان با تمام اراده و همت در خدمت مردم هستند تا در آینده شاهد افزایش اشتغال از محل توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از اشتغال به عنوان معضل اصلی مردم استان کردستان نام برد و تصریح کرد: باید با به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان و افراد تحصیل کرده و نخبه و توسعه زیرساخت‌های استان این مشکل برطرف شود.

بیاتیان به مهاجرت نخبگان علمی و یا روی آوردن آنان به کارهای دیگر اشاره کرد و افزود: حل این مشکل نیازمند تدبیر، حرکت و عقلانیت مدیران استان کردستان است.

وی از زبان کردی به عنوان یک فرصت و سرمایه نام برد و بر نصب کالسنترهایی به زبان کردی بر روی تلفن‌های همراه تاکید کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon