عریضه نویس های کنار دادگستری اردبیل ساماندهی می شوند


عریضه نویس های کنار دادگستری اردبیل ساماندهی می شوند

خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ما از بین عریضه نویسان آنهایی که دارای صلاحیت و تجربه هستند تحت آموزش قرار داده و ساماندهی می کنیم و مکان مناسبی را برای فعالیت آنها در داخل مجموعه دادسرا فراهم کردیم.

ناصر عتباتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: البته در این زمینه هشدارهای لازم داده شده و اغلب مواردی که احتمال می رفت در این زمینه اسباب دردسر و مشکلاتی را فراهم آورد با پیشگیری های به موقع برطرف شده است.

وی در مورد ورود پلیس به حریم خصوصی افراد گفت: هرگونه ورود و بازرسی از منازل مستلزم اجازه مقام قضایی بوده و هیچ بهانه ای دیگر نمی تواند زمینه این حریم شکنی را فراهم آورد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: برخورد قانونی با استفاده کنندگان ماهواره به عنوان یک حرکت مجرمانه صحیح و درست است اما اینکه وارد حیاط مردم شده و در این زمینه بدون اجازه مقام قضایی اقدامی انجام شود مورد قبول و پذیرش نیست.

عتباتی در مورد رویکرد دادستانی در مقابله با پدیده استفاده از ماهواره بیان کرد: ما نباید به برخی اقدامات فرهنگی و آگاهسازی خانواده ها در این زمینه بسنده کنیم بلکه برای مقابله با این تهدید جدی باید رفتار سلبی و ایجابی مورد نظر باشد چرا که نگهداری و استفاده از ماهواره پدیده مجرمانه است و باید با آن برخورد شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که جامعه ما با آن رو به رو بوده بحث مجرم بودن یا بیمار بودن افراد معتاد است که گاه اعتراض هایی در این زمینه انجام می شود که چرا افراد معتاد از خیابان ها جمع آوری نمی شود در حالی که از سال 89 و براساس اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر رویکرد پیشگیرانه، درمان محور و نگاه به معتاد به عنوان یک بیمار مورد توجه قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار کرد: ما قصد نداریم که به افراد معتاد با نگاه مجرم نگاه کنیم بلکه قرار شده با همکاری بهزیستی و علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مراکز مختلف ترک اعتیاد و بهبود معتادان راه اندازی شود تا این افراد در آنجا مورد مداوا قرار گیرند.

عتباتی در مورد سن مجرمان در اردبیل گفت: نمی توان سن خاصی را در این زمینه مطرح کرد چرا که بسیاری از جرائم در گروه سنی جوان و میانسال اتفاق می افتد اما پرونده هایی را نیز داریم که مجبوریم به دادگاه اطفال ارجاع دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در مورد پراکندگی فعالیت عریضه نویس ها در کنار دادسرا و دادگستری اردبیل تصریح کرد: ما از بین این افراد، آنهایی که دارای صلاحیت و تجربه هستند تحت آموزش قرار داده و مکان مناسبی را برای فعالیت آنها در داخل مجموعه دادسرا فراهم کردیم چرا که وضعیت پراکنده در این زمینه اصلا مورد پذیرش و قبول نبود.

وی در مورد نبود ایستگاه های پلیس و کلانتری ها در شهرک های مسکن مهر اظهار کرد: این خود از دغدغه های ما است که به مسئولان امر تاکید کردیم در احداث این مجموعه حتما پاسگاه ها و کلانتری ها را نیز در اولویت کار قرار دهند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon