ایران برای خرید پهنای باند اینترنت با تحریم مواجه نیست


ایران برای خرید پهنای باند اینترنت با تحریم مواجه نیست

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خوشبختانه برای خرید پهنای باند در تحریم نیستیم و فقط برای جبران کمی سرعت آن باید شبکه را در کشور گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود واعظی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان کردستان با یادآوری این که شبکه اجتماعی فیس بوک در یک مقطعی جزء معدود شبکه های اجتماعی بود اظهار کرد: اما در حال حاضر شبکه های اجتماعی بسیار زیادی  وجود دارد و اعتقاد دولت یازدهم بر این است که از شبکه های اجتماعی و به طور کلی دنیای مجازی می توان به خوبی برای اطلاع رسانی بهره برداری کرد.

وی گفت: استفاده شبکه های اجتماعی که از نظر عفت عمومی برای خانواده ها مضر نیستند هیچ اشکالی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که شبکه ای را که چند میلیون کاربر دارد نمی‌توان مسدود کرد خاطر نشان کرد: در گذشته دولت به دلیل تاثیری که شبکه های اجتماعی در کاهش درآمد دولت داشتند به دنبال مسدود آنها بود اما در حال حاضر برای رفاه مردم از حق اقتصادی خود گذشته و به مردم حق استفاده از این شبکه ها را داده است.

وی از تاسیس شبکه های داخلی توسط جوانان و مراکز علمی و دانشگاهی کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: باید جوانانی که به صورت خودجوش اقدام به تاسیس شبکه های داخلی می کنند تشویق شوند.

واعظی با اشاره به استقبال دولت از افزایش اشتغال زایی در کشور افزود: خروج از رکود و رفتن به سمت رونق اقتصادی با ایجاد اشتغال یکی از مهمترین اهداف دولت یازدهم است.

وی با یادآوری ایجاد 30هزار شغل در سال 93 گفت: دولت سیاست حمایتی از استان هایی که در این راستا پیش قدم شوند و شرکت ها و گروه هایی که علاقمند به فعالیت در این عرصه هستند  را در پیش گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین برای حمایت از اپلیکشن ابراز تمایل کرد و با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن حذف عوارض اپلیکشن در برنامه دولت به منظور حمایت از آن تصریح کرد: با اتصال تلفن های همراه هوشمند به نسل سوم، قابلیت نصب انواع اپلیکشن ها به وجود آمده و با توجه به فرهنگ غنی کردستان از طریق اپلیکشن های مختلف می توان این فرهنگ را به سراسر کشور منتقل کرد.

وی به تفاهم نامه منعقد شده میان شرکت پست بانک ایران و استاندار کردستان اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه، موجبات تحول اداری در استان کردستان و مقدمات اجرایی شدن دولت الکترونیک فراهم می شود.

واعظی همچنین به بخشی از مشکلات اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: نظارت بر کیفیت اینترنت در کشور وجود دارد اما سال‌هاست که در این بخش سرمایه گذاری صورت نگرفته است و این مسئله اولین مشکل در بخش اینترنت کشور است.

وی با بیان این که اینترنت یک کالا نیست بلکه قراردادی است که منعقد می شود خاطرنشان کرد: از اینترنتی که توسط دولت خریداری می شود تا آنچه که به دست مردم می رسد سرمایه گذاری بسیاری انجام شده است و خوشبختانه برای خرید پهنای باند در تحریم نیستیم و فقط برای جبران کمی سرعت آن باید شبکه را در کشور گسترش داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon