هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومانی در بنادر کشور

هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری 1700 میلیارد تومانی در بنادر کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که در ۱۰ سال گذشته در بنادر کشور به قیمت دفتری ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در بنادر ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

محمد سعید نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه بنادر کشور اظهار کرد: تا پایان سال گذشته در بنادر ایران به قیمت دفتری 2500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: قیمت دفتری به این معناست که اگر بخواهیم قیمت روز سرمایه‌گذاری را محاسبه کنیم باید 2500 میلیارد تومان را در عدد 4 ضرب کنیم چراکه این میزان سرمایه‌گذاری با نرخ پایین ارز صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 1200 میلیارد تومان در بنادر سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش تسنیم، سعیدنژاد پیش‌تر گفته بود: تا پایان سال گذشته حدود 700 میلیارد تومان وام بدون بهره  یا کم بهره از محل وجود اداره شده سازمان پرداخت شده است، ضمن آن‌که  الحاق 11  هزار هکتار اراضی جدید به بندر امام خمینی (ره)، الحاق 2400 هکتار اراضی جدید به بندر شهید رجایی و واگذاری 900 هکتار اراضی در بنادر به سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله اقدامات انجام شده در بنادر کشور بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه