جنگ رحمتی و قلعه‌نویی در روز تسویه‌ حساب/ جدال فولادی در صدر جدول

جنگ رحمتی و قلعه‌نویی در روز تسویه‌ حساب/ جدال فولادی در صدر جدول

خبرگزاری تسنیم: هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با توجه به تقابل‌هایی که در آن شکل می‌گیرد یکی از جالب‌ترین هفته‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با گذشت چهار هفته از چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر چهره برخی مدعیان مشخص شده و برخی تیم‌ها نیز عیار خود را تا حدودی نشان داده‌اند اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در این خصوص صحبت کرد و باید باز هم منتظر نتایج هفته‌های پیش‌رو بمانیم.

هفته پنجم لیگ برتر فردا (یکشنبه) با برگزاری شش مسابقه آغاز خواهد شد که در مهمترین دیدارها دو تیم صدرنشین فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و در تهران نیز همه چشم به دیدار پیکان و استقلال دارند تا تقابل مهدی رحمتی را با هم‌تیمی‌های سابقش ببینند.

سایپای البرز - نفت تهران
یکی شکست خورده، یکی پیروز. نبرد دو تیم جوان لیگ در حالی که هر دو هفته گذشته مقابل دو تیم مدعی قرار گرفته بودند در نوع خود جالب توجه است. سایپا که تا هفته گذشته حتی موفق نشده بود توپی را از خط دروازه حریفانش عبور دهد و با سه تساوی بدون گل کار خود را دنبال می‌کرد، در هفته چهارم تا آستانه پیروزی مقابل استقلال پیش رفت اما هر بار شاگردان قلعه‌نویی کار را به تساوی کشاندند و سرانجام گل پیروزی را هم در دقایق پایانی به ثمر رساندند تا دست شاگردان جلالی از اولین پیروزی کوتاه بماند.

این شکست با وجود تلخی برای سایپایی‌ها، باعث بالا رفتن اعتماد‌به‌نفس‌شان شد تا نارنجی‌پوشان کرجی کمی از زیر فشار اینکه گفته می‌شد برنامه هجومی ندارند و نمی‌توانند گل بزنند رهایی پیدا کنند. حالا سایپایی‌ها در سومین دیدار خانگی خود مقابل نفتی قرار می‌گیرند که هفته گذشته یک پیروزی خوب و روحیه‌بخش را در دیدار با سپاهان کسب کرد.

نفت این فصل هم مانند فصل گذشته تیم با انگیزه‌ای نشان داده و این بار می‌خواهد با علیرضا منصوریان جوان به اهداف بزرگتری برسد. تیمی که به سپاهان مدعی سه گل زده است، قطعاً حریف سختی برای سایپا خواهد بود.

تراکتورسازی تبریز - صبای قم
تراکتورسازی پس از اولین شکستش در لیگ برتر با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد. رسول خطیبی، سرمربی سرخپوشان تبریزی در کنفرانس خبری پس از دیدار با پدیده حرف از مشکلات مالی زد و با انتقاد از مدیرعامل تراکتورسازان حتی ادامه کار را هم منوط به حل برخی مشکلات دانست اما مشکل بین خطیبی و نظمی با یک جلسه حل شد تا تیم مدعی تراکتورسازی خود را برای دیدار با صبای قم آماده کند.

شاگردان رسول خطیبی در حالی از ساعت 18 فردا در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف صبا می‌روند که تاکنون در دو دیدار خانگی خود موفق شدند شش امتیاز بگیرند و این بار نیز امیدوارند به سومین پیروزی خود در خانه برسند یا حداقل شکست‌ناپذیر باقی بمانند. شاگردان صمد مرفاوی هم شروع خوبی در لیگ داشته‌اند و اکنون با یک امتیاز بیشتر نسبت به حریف هفت امتیازی خود در رتبه پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

صبا در شرایطی به مصاف تراکتورسازی می‌رود که پس از گذشت چهار هفته از لیگ به همراه پدیده مشهد جزو تیم‌های بدون شکست محسوب می‌شود و تلاش می‌کند تا همچنان این رکورد خود را تا جایی که می‌تواند حفظ کند.

فولاد مبارکه سپاهان - فولاد خوزستان
دو مدعی و دو صدرنشین؛ دو تیمی که هر دو از مربیان کروات بهره می‌برند. مطمئناً تقابل زلاتکو کرانچار و دراگان اسکوچیچ که تیم‌های‌شان این فصل فوتبال متفاوتی نسبت به دیگر تیم‌ها ارائه می‌کنند می‌تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد. تقابل دو تیم فولادی لیگ یکی از اصفهان و دیگری از خوزستان در ورزشگاه فولادشهر یک جنگ فولادی تمام عیار محسوب می‌شود.

نتایج دو تیم مشابه هم و تفاضل هر دو تیم نیز یکی است اما سپاهانی‌ها به دلیل گل‌زده بیشتر اکنون در صدر جدول قرار گرفته‌اند. شاید از حالا زود باشد که این تیم ها بخواهند به قهرمانی فکر کنند، چراکه صدرجدول در 26 هفته باقی مانده بارها دستخوش تغییرات خواهد شد اما بدون شک هم سپاهان و هم فولاد در بازی فردا به پیروزی فکر می‌کنند تا بین خود و دیگر رقبا فاصله بیندازند.

باید دید در بازی شطرنج کروات‌ها و کیش و مات‌هایی که کرانچار و اسکوچیچ به یکدیگر می‌دهند، تیمی پیروز میدان خواهد شد یا در انتها این بازی پات می‌شود تا دو تیم با تقسیم امتیازات خود را 10 امتیازی کنند. در صورتی که سپاهان و فولاد نمایش هفته‌های گذشته خود را به اجرا بگذارند باید منتظر یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های لیگ چهاردهم باشیم.

پیکان تهران - استقلال تهران
شاید همه از هفته اول لیگ منتظر برگزاری دیدار پیکان و استقلال بودند. حتی با قرعه‌کشی جام شهدا نیز احتمال رویارویی این دو تیم پیش از شروع لیگ می‌رفت، اما با پیروزی استقلال مقابل ملوان و شکست پیکان در بازی با تراکتورسازی نقشه‌ها برای رویارویی مهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی نقش برآب شد. حالا موعد این بازی رسید و در هفته پنجم لیگ پیکان باید رو در روی استقلال قرار بگیرد. رویارویی که شاید در سال‌های گذشته حساسیت چندانی نداشت اما این فصل به دلیل حضور مهدی رحمتی در پیکان و حتی جی‌لوید ساموئل این دیدار اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

دروازه‌بان و کاپیتان فصل گذشته استقلال که پس از جدایی از این تیم صحبت‌هایی علیه قلعه‌نویی انجام داد و سرمربی آبی‌پوشان نیز به این صحبت‌ها واکنش نشان داده بود، به هیچ‌وجه دوست ندارد مقابل تیم سابقش کم بیاورد و برای بسته نگه داشتن دروازه پیکان انگیزه بالایی دارد. در سوی دیگر میدان نیز قلعه‌نویی برای اینکه از همین ابتدای کار از جمع مدعیان عقب نماند، باید با نقشه‌هایش دروازه شاگرد پیش از این وفادارش را باز کند تا 3 امتیاز دیگر را به حساب تیمش واریز کند.

تقابل پیکان و استقلال در ورزشگاه تختی بیش از اینکه تقابل این دو تیم باشد، مطمئناً تحت تاثیر رویارویی قلعه‌نویی و رحمتی خواهد بود و همه منتظر هستند تا دوباره عکسی از این دو را در کنار یکدیگر ببینند. منصور ابراهیم‌زاده هم که هنوز تیمش موفق به گلزنی نشده در انتظار این است تا بلکه شاگردانش از خط دفاع متزلزل استقلال استفاده کنند و موفق به این کار شوند.

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان
این هفته نوبتی هم که باشد نوبت تقابل خوزستانی‌ها با اصفهانی‌هاست. دو تیم مدعی که در اصفهان به مصاف هم می‌روند و این طرف نیز استقلال خوزستان باید از ذوب‌آهنی پذیرایی کند که مانند خودش هنوز نتوانسته بردی کسب کند. تفاوت میزبان و میهمان این بازی تنها یک امتیاز است که ذوب‌آهن موفق شد هفته گذشته در دقایق پایانی کار را به تساوی بکشاند اما استقلال خوزستان در دربی این شهر شکست خورد تا در مقایسه با حریفش اوضاع نسبتاً بدتری داشته باشد. عبدالله ویسی و یحیی گل‌محمدی هر دو کار سختی در هفته‌های پیش رو خواهند داشت و شاید ادامه این روند جدا از مسائل تیمی به آینده کاری‌شان نیز لطمه وارد کند.

چهار هفته از لیگ گذشته و هنوز استقلال خوزستان و ذوب‌آهن نتوانستند به لحاظ امتیازی شرایط خوبی داشته باشند و این مسئله برای مدیران این دو باشگاه نیز نگران کننده است. مطمئناً این بازی فرصت آخر ویسی و گل‌محمدی نیست اما شاید شکست در این دیدار یک تذکر جدی را در پی داشته باشد و در این بین هیچکدام از این دو مربی جوان دوست ندارند که اولین تذکر را بگیرند. رویارویی دو تیم جوان لیگ از این حیث حساسیت بالایی دارد که دو تیم برای رهایی از انتهای جدول به دنبال کسب اولین 3 امتیاز خود هستند.

نفت مسجدسلیمان - گسترش‌فولاد تبریز
دیدار نفت مسجدسلیمان و گسترش‌فولاد تبریز شاید برای هواداران فوتبال چندان حساسیت و جذابیتی نداشته باشد، اما مسلماً مسجدسلیمانی‌ها بی‌صبرانه منتظر هستند تا اولین بازی تیم‌شان را در ورزشگاه خانگی‌شان به تماشا بنشینند. نفتی‌ها در هفته دوم لیگ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی‌راد مسجدسلیمان میزبان پدیده بودند، اما تماشاگران این تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر که در چند سال گذشته نشان داده‌اند بسیار پر شور هستند، به دلیل رأی کمیته انضباطی حق حضور در ورزشگاه را نداشتند.

مسجدسلیمانی‌ها البته با وجود این محرومیت تیم شان را تنها نگذاشتند و از روی ساختمان‌ها و کوه‌هایی که اطراف ورزشگاه بود به نظاره این بازی نشستند و نفت را تشویق کردند. این هفته شرایط کمی به نفع نفتی‌هاست و آنها می‌توانند از تمام شرایط میزبانی خود استفاده کنند. گسترش‌فولاد هم که اکنون با 5 امتیاز شرایط نسبتاً مناسبی در جدول رده‌بندی دارد به این بازی نگاه دیگری دارد و منتظر فرصت است تا به رتبه‌های بالای جدول برسد. باید دید شاگردان عبدالمجید باقری‌نیا که تنها 2 امتیاز کسب کرده‌اند اجازه خودنمایی به شاگردان مهدی تارتار خواهند داد یا نه.

به گزارش تسنیم، دو دیدار باقی مانده هفته پنجم لیگ برتر بین تیم‌های راه‌آهن - ملوان انزلی و پرسپولیس - پدیده مشهد، روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

برنامه کامل هفته پنجم لیگ برتر:

یکشنبه 2 شهریور
سایپای البرز - نفت تهران، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج

تراکتورسازی تبریز - صبای قم، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

سپاهان - فولاد خوزستان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

پیکان تهران - استقلال تهران، ساعت 19:10، ورزشگاه تختی تهران

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 19:15، ورزشگاه تختی خوزستان

نفت مسجدسلیمان - گسترش‌فولاد تبریز، ساعت 19:15، ورزشگاه شهید بهنام محمدی‌راد مسجدسلیمان

دوشنبه 3 شهریور
راه‌آهن - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه اکباتان

پرسپولیس - پدیده مشهد، ساعت 19:10، ورزشگاه آزادی تهران

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon