تورم تا پایان کار دولت یازدهم تک رقمی می‌شود


تورم تا پایان کار دولت یازدهم تک رقمی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نمازگزاران سنندجی در مسجد جامع این شهر گفت: هدف‌گذاری دولت این است که امسال تورم را به ۲۵درصد و سال آینده به ۲۰ درصد برساند و تا پایان کار دولت یازدهم تورم تک رقمی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود واعظی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به اهداف سفر خود به کردستان اظهار کرد: حامل بهترین سلام‌های رئیس جمهور به مردم شریف کردستان هستم.

وی با اشاره به رأی 70 درصدی مردم کردستان به روحانی و اینکه وی این اقدام مردم کردستان را همواره در خاطر دارد از مردم کردستان تقدیر کرد و گفت: رئیس جمهور به عهدی که با مردم کردستان بسته وفادار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فداکاری ها و از خودگذشتگی های مردم کردستان در دوران جنگ تحمیلی  و ایستادگی آنان در برابر مشکلات اشاره کرد و افزود: اولویت دولت یازدهم در کردستان اجرایی شدن هرچه سریعتر پروژه‌هایی است که در سفر مقام معظم رهبری به این استان مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت به این امر که وضعیت اقتصادی مردم مطلوب نیست کاملاً واقف است گفت: هدف‌گذاری دولت این است که امسال تورم را به 25درصد و سال آینده به 20 درصد برساند و تا پایان کار دولت یازدهم تورم تک رقمی شود.

واعظی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حل مشکلات کشور افزود: هدف کلان دولت این است که 3 قوه تحت زعامت مقام معظم رهبری به مردم خدمت کنند و دولتمردان در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی به اهدافی که دولت یازدهم در یک سال گذشته در عملکرد خود به دنبال آن بوده است اشاره کرد و گفت: ایجاد آرامش، همدلی و وفاق بین مردم، همکاری بین قوای سه گانه و تلاش در جهت محور قرار گرفتن فرهنگ و اخلاق و افتخار مردم به داشتن یک فرهنگ غنی با توجه به این که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود از جمله این اهداف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین، همبستگی میان تمامی مذاهب، نژادها و اقوام ، مهار تورم و حرکت به سمت رونق اقتصادی را به عنوان بخشی دیگر از اهداف دولت نام برد و تصریح کرد: تا زمانی که رونق اقتصادی وجود نداشته باشد و رکود از بین نرود اشتغال به وجود نمی‌آید و دولت به دنبال فراهم کردن فضایی است که مردم بتوانند خود مبتکر اقتصادی باشند و دولت در این زمینه از آنها حمایت می‌کند.

وی رونق تجارت و حمایت از کشاورزان را نیز از برنامه های دولت یازدهم عنوان و ابراز امیدواری کرد که با پیشنهاداتی که در این زمینه به دولت داده شده است و با تصویب آن، در سال آینده شاهد تغییر وضعیت و ایجاد شرایط مطلوب باشیم.

واعظی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت به منظور کاهش نگرانی و دغدغه مردم برای تامین هزینه های بیمارستان شکل گرفت و بر اساس این طرح بین 5 تا 7.5 درصد هزینه ها را خود مردم و حدود 95 درصد را دولت تامین می کند.

وی گسترش تجارت خارجی و برقراری روابط حسنه با کشورهای دیگر را نیز از دستاوردهای دولت یازدهم نام برد.

واعظی خاطرنشان کرد: امروز در سفر به کردستان تلاش شد که مخابرات و اینترنت استان توسعه یابد و برنامه های زیادی طراحی شده و پروژه های فراوانی افتتاح شد و امیدواریم در آینده بتوانیم خدمات بیشتری به این استان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon