۱۱۰ روستای کردستان ارتباط مخابراتی ندارد


110 روستای کردستان ارتباط مخابراتی ندارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به وضعیت پوشش تلفن در روستاهای کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱۰ روستای کردستان فاقد ارتباط و پوشش تلفن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سعدی امیری ظهر امروز در جلسه افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان کردستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان با داشتن 29 هزار کیلومتر مساحت 1.8 مساحت کل کشور و دو درصد جمعیت کشورمان را در خود جای داده است.

وی گفت: در حال حاضر 550 هزار شماره تلفن نصب شده در استان وجود دارد که دایره ضریب نفوذ تلفن در استان 36.9 درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به وجود یک میلیون و  150 هزار خط تلفن همراه با ضریب نفوذ 75 درصد اشاره کرد و تصریح کرد: ضریب نفوذ رایتل در استان کردستان 6 درصد و ایرانسل 20 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر 62 هزار و 120 خط اینترنت در کردستان با ضریب نفوذ 24.6 درصد وجود دارد که با نرم 47.2 درصد کشوری فاصله زیادی دارد.

امیری به وجود 2 هزار فارغ‌التحصیلی رشته آی تی در کردستان اشاره کرد و بر به کارگیری این افراد در شرکت‌های پست بانک و دانش بنیان تاکید کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار کرد: در حال حاضر از یک هزار و 703 روستای کردستان یک هزار و 90 روستا  معادل 92.9 درصد روستاهای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 110 روستای کردستان فاقد ارتباط هستند و 60 روستای نیز از طرح ای دی اس ال بهره‌مند هستند.

امیری با بیان اینکه ادارات پست در 9 شهرستان استان کردستان وجود دارد، افزود: هم‌اکنون 180 دفتر پیشخوان روستایی و 110 دفتر پیشخوان شهری و 19 نمایندگی پست بانک در استان وجود دارند که به مردم سرویس دهی می‌کنند.

وی سرانه مرسولات پستی در کردستان را 6 مرسوله در سال ذکر کرد و گفت: با وجود 723 واحد پستی فعال در کردستان سالانه 7 میلیون مرسوله پستی وارد استان می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای ایجاد صندوق خرد روستایی انجام شده، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون پهنای باند با رشد 400 درصدی در کردستان در دسترس است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon