مردم کردستان از خدمات نظام جمهوری اسلامی بی‌بهره نبوده‌اند


مردم کردستان از خدمات نظام جمهوری اسلامی بی‌بهره نبوده‌اند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سنندج گفت: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهان اسلام و مردم ایران که شامل خدمات دولت های مختلف می شود، شایسته تقدیر بوده و خوشبختانه مردم کردستان نیز از این خدمات بی‌بهره نبوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه سنندج که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقامه شد با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت.

وی گفت: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهان اسلام و مردم ایران که شامل خدمات دولت های مختلف می شود، شایسته تقدیر بوده و خوشبختانه مردم کردستان نیز از این خدمات بی بهره نبوده اند.

امام جمعه سنندج با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در مذمت شراب خواری، اظهار کرد: در سوره نساء آیه 43 آنجا که خداوند می فرماید: "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَقْرَبُوا الصَّلاةَ وَ أَنْتُمْ سُکارى‏ حَتَّى تَعْلَمُوا ما تَقُولُونَ/ای کسانی که ایمان آورده اید، در حالی که مستید به نماز نزدیک نشوید تا آن گاه که ( مستی زایل شود و ) بدانید چه می گویید " بر اجتناب از داخل شدن به نماز در حالت مستی تاکید شده است.

وی افزود: این آیه قبل از حرام اعلام شدن شراب خواری نازل گردید چراکه در زمان جاهلیت اعراب به عادت زشت شراب خواری می پرداختند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه بعد از حضرت عیسی (ع) تا بعثت رسول اکرم(ص) ارتباط زمینیان با عالم آسمان قطع شده بود، خاطرنشان کرد: در سال610 میلادی و هم زمان با مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، یاران و اصحاب ایشان در خصوص احکام مرتبط با شراب خواری از رسول گرامی اسلام (ص) سوال می کردند.

وی افزود: در آیه 219 سوره بقره نیز خداوند به بیان مضرات شراب خواری پرداخته و می فرماید: "یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فیهِما إِثْمٌ کَبیرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما/از تو درباره شراب و قمار می پرسند، بگو: در ارتکاب آن دو گناهی است بزرگ و سودهایی ( مادی ) برای مردم، و گناه آنها بزرگتر از سودشان است ".

امام جمعه سنندج با بیان اینکه اصحاب رسول خدا(ص) برای پی بردن به حکم نهایی شراب خواری بر پیامبر (ص) اصرار کردند، به آیات 90 و 91 سوره مائده که در آن به اهل ایمان یادآور شده که شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی همه اینها پلید و از عمل شیطان است، از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید، تاکید شده است اشاره و این اعمال را حرام و در نزد خداوند منفور عنوان کرد.

وی شراب خواری را کلید ورود به میدان شر و فساد عنوان و افزود: براساس تعالیم دین مبین اسلام شراب خواری مادر و ریشه همه فسادها است بنابراین ضرورت دارد تا فرد مسلمان از این عمل شیطانی و حرام دوری کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon