ورود صنایع دستی شبیه‌سازی شده خودمان به کشور با هزینه‌های هنگفت زجرآور است


ورود صنایع دستی شبیه‌سازی شده خودمان به کشور با هزینه‌های هنگفت زجرآور است

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود صنایع دستی شبیه‌سازی شده خودمان به کشور با هزینه‌های هنگفت خبر داد و گفت: این وضعیت زجرآور است.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت صنایع دستی کشورمان اظهار داشت: ورود هنگفت صنایع دستی خودمان که توسط کشورهای دیگر از جمله چین شبیه‌سازی شده است معضلی فاجعه‌بار است، یعنی صنایع دستی ما را شبیه‌سازی و وارد کشور می‌کنند و با مبلغ بالا به ما می‌فروشند.

وی با بیان اینکه این دردی بسیار زجر آور است تصریح کرد: این اتفاق موجب می‌شود که به نوعی هنرمندان و فعالیت‌های آنها به سخره گرفته شود چرا که هنر هنرمندان ایرانی در داخل کشور روی دست آنها می‌ماند اما از سوی دیگر برای محصولات شبیه‌سازی‌شده ایران که از کشورهای هند و چین و آسیای شرقی وارد کشور می‌شود هزینه‌های هنگفت پرداخت می‌شود و این مایه تأسف است.

نکو با بیان اینکه معاونت صنایع دستی باید نقش واسطه‌ای خود را در زمینه فروش محصولات صنایع دستی کشورمان و دریافت سفارش از کشورهای هدف به خوبی انجام دهد تصریح کرد: تجریه ثابت کرده است که کشورهای خارجی و بازارهای قبلی هدف ما در حوزه صنایع دستی از محصولات هنرمندان ایرانی لذت می‌برند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی در کشورهای دیگر حضور می‌یابیم و صنایع دستی خود را به آنها ارائه می‌کنیم آنها مات می‌مانند که این صنایع دستی با این وضعیت عالی در ایران وجود دارد اما هنوز نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی وارد شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon