رئیس جمهور با امتداد منطقه آزاد تجاری ارس موافقت کرد


رئیس جمهور با امتداد منطقه آزاد تجاری ارس موافقت کرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در سفر به اردبیل با امتداد منطقه آزاد تجاری ارس موافقت کرده است.

حجت الاسلام حبیب برومند در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به اردبیل این طرح به موافقت رئیس جمهور و وزرای مربوطه رسیده و به زودی اجرایی می شود.

وی بیان کرد: این طرح را چندین سال بود که پیگیری می کردیم که با حمایت و استقبال دولت تدبیر و امید این هدیه بزرگ به مردم دشت مغان داده شد و با اجرای این طرح، تحول عظیمی در رونق اقتصادی، تجاری و توسعه منطقه به وجود می آید.

برومند گفت: 30 هکتار زمین آماده واگذاری برای اجرای امتداد منطقه آزاد تجاری ارس است و این طرح 90 کیلومتر از منطقه را تحت پوشش خود قرار می دهد و به زودی تابلوی نامگذاری این منطقه نصب می شود.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: با شنیده شدن این خبر در منطقه قیمت زمین و مسکن چند برابر افزایش یافته و سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد تا پایان سال تکمیل می‌شود

وی بیان کرد: تا پایان سال بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد، اجرای طرح فاضلاب شهری و ساحل بندی ارس به پایان می رسد که این طرح ها دستاورهای عظیمی را برای منطقه هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: 24 ساعته کردن گمرک بیله سوار کار ارزنده‌ای بود که انجام شد و توسعه این گمرک رشد تجاری و اقتصادی منطقه را دنبال دارد.

برومند اظهار کرد:  بخش شهرستان شدن اصلاندوز با جدیت پیگیری می شود و طرح بخش شدن دهستان های انجیرلو و خروسلوی بیله سوار نیز پیشنهاد شده که با مصوبه این طرح این دو منطقه محروم رونق دوچندانی می گیرند.

کم آبی، مهمترین مشکل دشت مغان است

وی مهمترین مشکل منطقه دشت مغان را کم آبی دانست و افزود: طرح هایی برای حل مشکل بی آبی در منطقه در دست اجراست که امیدواریم با حمایت دولت این طرح ها عملیاتی شود.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس تصریح کرد: جنگ  20 سال دیگر در دنیا بر سر آب می شود که اگر راهکارهای لازم و کارشناسی شده در این زمینه انجام نشود کویر و بی آبی کشور را فرا می گیرد که استان اردبیل نیز از این امر مستثنی نیست.

حجت الاسلام برومند گفت: در اثر خشکسالی امسال آسیب جدی به بخش کشاورزی دشت مغان وارد شده که سفر رئیس جمهور به استان قرارشد مقداری از خسارات وارد شده به زودی به کشاورزان پرداخت شود.

وی بیان کرد: امام جمعه و استاندار اردبیل توجه ویژه ای به دشت مغان داشته و به شدت پیگیر مطالبات مردم منطقه هستند و با حساسیت زیادی مشکلات منطقه را پیگیری و در صدد برنامه ریزی برای حل آنها هستند.

اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای راه اندازی واحد پرورش گاو در دشت مغان

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: دشت مغان بهترین مکان برای پرورش گاو بوده که در این زمینه خوشبختانه دو سرمایه گذار بزرگ برای سرمایه گذاری در منطقه در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند که صحبت هایی با سرمایه گذاران انجام شده و به زودی این طرح ها اجرایی می شوند.

برومند اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر به اردبیل ازاستخراج نفت در دشت مغان استقبال ویژه ای کرده و شرکت ملی سرمایه گذاری نفت ایران و چند سرمایه گذار بزرگ نیز برای اجرای استخراج نفت در منطقه مغان اعلام آمادگی کرده اند.

واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی منطقی نیست

وی گفت: واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی غیرقابل قبول و منطقی نبوده  و بنده به شدت با این امر مخالفم چرا که این امر سبب رکود کشت و صنعت و مشکلات فراوان برای اهالی منطقه می شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس تصریح کرد: در صورت کارشکنی برخی افراد مبنی بر واگذاری این منطقه به بخش خصوصی بنده شخصا مصوبه دولتی ماندن کشت و صنعت را از مقام معظم رهبری می گیرم.

استیضاح وزرا حق نمایندگان است

برومند با اشاره به استیضاح فرجی دانا، وزیر علوم توسط نمایندگان مجلس بیان کرد: استیضاح و عزل وزرا حق قانونی نمایندگان بوده و نمایندگان حق دارند عملکرد وزرا را بررسی و درباره فعالیت های آنها نقد و سوال کنند.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در استیضاح وزیری نتواند جواب قانع کننده ای به نمایندگان بدهد مسلما برکنار می شود و این استیضاح حق قانونی نمایندگان است.

وی افزود: تعامل همه جانبه بین دولت و مجلس برقرار است و این دو قوه هدفشان خدمت بی منت به مردم و حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است و دولت و مجلس همیشه بر این عقیده استوار بوده و خواهد بود.

ارتباط با کشور آذربایجان قوت گسترش می یابد

برومند از افزایش روند ارتباط کشورمان با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: دو کشور ارتباط خوبی باهم دارند که این ارتباط هر روز گسترش می یابد.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر تعامل با جهانیان ارتباط ایران با کشور آذربایجان در زمینه های مختلف قوت بیشتر گرفته و این ارتباط ها توسعه دو منطقه را در عرصه های مختلف در پی دارد.

وی اظهار کرد: فرماندار پارس آباد فردی مدبر، کاربلد و قانون شناس است و من وی را بهترین گزینه برای منطقه می دانم چرا که توانایی مدیریت و توسعه این منطقه را دارد و در این مدت کارهای بسیار اساسی در منطقه انجام داده و توانسته مطالبات و خواسته های مردم را تا حدودی عملی کند و هرگونه شایعه ای مبنی برعدم علاقه بنده به وی کذب محض است.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار بیان کرد: سفر روحانی و هیئت همراه هرچند فوری و با خواسته نمایندگان و مسئولان استان اتفاق افتاد ولی دستاوردهای عظیمی را برای منطقه از جمله بهره برداری 76 پروژه تا پایان امسال در منطقه در بر داشت که هدیه بسیار بزرگی از طرف دولت تدبیر و امید به مردم استان اردبیل بود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon