نمایندگان «میسوری» در کنگره خواستار غیرنظامی شدن پلیس شدند

نمایندگان «میسوری» در کنگره خواستار غیرنظامی شدن پلیس شدند

خبرگزاری تسنیم: دو نماینده سرشناس کنگره آمریکا از وزیر دفاع آمریکا خواسته‌اند در برنامه‌ای که به موجب آن پلیس به تجهیزات نظامی اضافی مجهز شده تجدید نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دو نماینده سرشناس ایالت میسوری در کنگره آمریکا از چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا خواسته‌اند مانع از پیشروی یک برنامه دولتی شوند که به موجب آن پلیس به تجهیزات نظامی اضافی مجهز شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نشریه تخصصی کنگره آمریکا، لیسی کلی، و ایمانوئل کلیور که هر دو نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره هستند با اشاره به نظامی شدن پلیس آمریکا و استفاده پلیس از تجهیزات نظامی در خلال ناآرامی‌های شهر فرگوسن،  خواستار تجدید نظر چاک هیگل در برنامه موسوم به 1033 پنتاگون شدند.

این دو نماینده پس از دیدار با هیگل در عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک عنوان کردند از وزیر دفاع آمریکا خواسته‌اند در این برنامه تجدید نظر کند و فوراً اقدامات لازم را به عمل آورد.

مناقشات پیرامون برنامه 1033 هنگامی بالا گرفت که معترضان به قتل یک نوجوان سیاه‌پوست توسط پلیس در خلال هفته‌های گذشته با نیروهای پلیس مجهز به انواع تجهیزات نظامی مورد استفاده در ارتش مواجه شدند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان