باید ارتش عراق از عناصر خائن پاکسازی شود/ تسریع در تشکیل کابینه جدید دولت

باید ارتش عراق از عناصر خائن پاکسازی شود/ تسریع در تشکیل کابینه جدید دولت

خبرگزاری تسنیم: خطیب نماز جمعه شهر نجف اشرف خواستار پاکسازی ارتش عراق از وجود عناصر خائن شد و بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ سید صدر الدین قبانچی خطیب و امام جمعه شهر نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه امروز خواستار تسریع روند تشکیل کابینه جدید عراق و معرفی سریع اعضای جدید دولت شد.

وی در این باره اعلام کرد: بهتر است دولت آینده اعضای کابینه براساس هماهنگی و شایستگی اعضای کابینه برگزیده شوند، چرا که عراق بیش از این نمی تواند شاهد بروز اختلاف نظر و گسستگی بین اعضای کابینه دولت ها باشد.

سید صدر الدین قبانجی در ادامه تاکید کرد: همان گونه که باید در تشکیل کابینه جدید دولت جدید عراق سرعت بخشیده شود، باید در فرماندهان و نظامیان ارتش عراق هم بازنگری جدی صورت گیرد تا مزدوران و خائن ها از بین اعضای کادر نظامی ارتش عراق خارج شوند، و تمام کسانی که در این امر یعنی دفاع از عراق مرتکب کوتاهی و قصور در تکلیف شدند مجازات گردند و یکی از این مسائل بسیار مهم ماجرای حاصل در پایگاه اسپایکر است.

خطیب نماز جمعه شهر نجف اشرف که در حسینیه حضرت فاطمیه(س) سخنرانی می کرد، افزود: عبور از مدت مشخص شده در قانون اساسی عراق برای تعیین کابینه یک خطای بزرگ است که هرگز نباید با آن موافقت کرد از این رو باید دولت جدید عراق هرچه سریع تر انتخاب و تعیین شود، تا جلوی بروز هر گونه خلل امنیتی ناشی از تاخیر در اعلام و معرفی کابینه جدید مرتفع گردد.

خطیب نماز جمعه شهر نجف اشرف در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: نخست وزیر جدید مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق با دیگر گروه های عراقی باید نهایت همکاری را با هم داشته باشند تا بدون هیچ مشکلی و به صورتی آرام اعضای دولت آینده عراق معرفی شوند و دولت عراق وظایف خود را سریع تر آغاز کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز شهر نجف اشرف خطاب به فرماندهان نظامی ارتش عراق تاکید کرد: ای فرماندهان نظامی عراقی کجایید چرا برای پایان دادن به محاصره اهالی شهر "امرلی" کاری نمی کنید، این اهالی بدون آب و غذا در محاصره هستند و تنها آب و غذای مورد نیاز آنها به صورت محدود از طریق هواپیماهای ارتش عراق از آسمان برایشان پرتاب می شود، از این رو باید فکری جدی برای پایان دادن به محاصره آنها کرد.

سید قبانجی در ادامه گفت: سازمان ملل در قبال آن چه بر سر مسیحیان و ایزدی ها در عراق آمد سکوت نکردند اما اکنون با کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که در قبال آن چه شیعیان عراقی در شهر امرلی با آن مواجه هستند این سازمان های بین المللی در کمال ناباوری سکوت اختیار کرده اند.

خطیب نماز جمعه شهر نجف اشرف در ادامه سخنانش افزود: ما به خوبی می دانیم نیروهای امنیتی با چه محدودیت هایی رو به رو هستند، و همچنین به خوبی می دانیم در میدان جنگ واقعاً چه می گذرد و خوب می دانیم این نیروها آماده هرگونه جانفشانی هستند، اما متاسفانه باید گفت فرماندهی ارتش به دست گروه‌های بعثی است و این بعثی ها به ارتش اجازه دفاع از عراق را نمی دهند، از این رو از دولت جدید عراق می خواهیم در فرماندهی ارتش عراق تجدید نظری کلی صورت گیرد.

سید صدر الدین قبانچی در خصوص حوادث پایگاه نظامی اسپایکر هم گفت: آن چه در پایگاه نظامی اسپایکر روی داد یک فاجعه بزرگ و خیانتی غیر قابل توصیف است، چرا که فرماندهان ارتش به نظامیان در این پایگاه دستور دادند سریعاً سلاح خود را تحویل دهند، از این رو باید تمام فرماندهان خائن مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان