فرماندهان عراقی در جلسه پارلمان درباره نقض فزاینده امنیتی پاسخ می‌دهند

فرماندهان عراقی در جلسه پارلمان درباره نقض فزاینده امنیتی پاسخ می‌دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان عراق از تصمیم پارلمان برای سوال از فرماندهان عالی رتبه ارتش عراق در خصوص مشکلات امنیتی در نشست روز شنبه پارلمان عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق امروز جمعه اعلام کرد: فردا به دلیل نا امنی ها و قصور در انجام وظایف ارتش، شماری از فرماندهان عالی رتبه ارتش عراق به منظور پاسخ دادن به پرسش نمایندگان پارلمان در جلسه فردا حضور خواهند داشت.

رئیس پارلمان عراق در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در جلسه فردا شنبه پارلمان عراق به صورت ویژه به نقض امنیت فزاینده در کشور و نیز کوتاهی های صورت گرفته از سوی ارتش عراق در مبارزه با تروریسم شماری از فرماندهان عالی رتبه ارتش عراقی از سوی نمایندگان پارلمان استیضاح خواهند کرد.

در جلسه فردای پارلمان عراق که هشتمین جلسه نیز به شمار می آید، قرار است به نقض صورت گرفته در تامین امنیت کل عراق سوال از فرماندهان مطرح شود.

لحظاتی قبل هم جریان سیاسی موسوم به " دیاله هویت ماست " که ریاست آن را سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق برعهده دارد از لغو مشارکت این جریان از حضور در مذاکرات برای تشکیل دولت جدید در این کشور به نشان اعتراض به حادثه حمله به نمازگزاران در مسجدی در استان دیاله خبر داد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان