قاضی سرشناس اسرائیلی: تل آویو ناقض آتش بس اخیر بود نه حماس

قاضی سرشناس اسرائیلی: تل آویو ناقض آتش بس اخیر بود نه حماس

خبرگزاری تسنیم: سرانجام یکی از مقامات عالی رتبه اسرائیلی به تمام اتهاماتی که تا پیش از این درباره نقض آتش بس اخیر به حماس نسبت می دادند، پایان داد و تل آویو را ناقض این آتش بس دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی21؛ در یکی از سنگین ترین شکست های رسانه ای اسرائیل، که همواره طی روزهای گذشته مقامات تل آویو مدعی بودند، جنبش مقاومت اسلامی حماس ناقض آتش بس اخبر بوده است، سرانجام امروز "میخائیل بن یائیر" مشاور قضایی اسبق کابینه اسرائیلی اعلام کرد: اسرائیل خود آتش بس اخیر با جنبش حماس را نقض کرد، چرا که سعی داشت با وانمود کردن مساله نقض آتش بس از سوی حماس شرایط لازم را برای ترور محمد الضیف فرمانده عالی رتبه گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را فراهم سازد ولی این نمایشنامه ! موفقیت آمیز نبود.

پایگاه نشریه " میکور ریشون " در این باره و در خصوص سمت بن یائیر نوشت: این قاضی سابق دادگاه عالی اسرائیل در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: هیچ توافقی وجود ندارد، عملیات نظامی از نو آغاز شده است، اما متهم اصلی کیست ؟ آیا حماس که خواهان رسیدن به توافق عملی است مقصر بوده یا اسرائیلی که در یک طرح نمایشی اقدام به نقض آتش بس کرده تا از این طریق ترور محمد الضیف را توجیه کند؟.

این اظهارنظر و شهادت بن یائیر از این جهت مهم و ارزشمند به شمار می آید چرا که وی در گذشته نه چندان دور سمت عالی در اسرائیل داشته است از این رو وی از بسیاری از جزئیات اقدامات اطلاعاتی مطلع بوده است و اقدامات سری زیر نظر وی صورت می گیرند، وی البته در بخش مربوط به سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل هم " شاباک " برای مدتی به اتهامات مربوط به این دستگاه در اسرائیل عهده دار انجام وظایفی بوده است، که البته بخشی از این اطلاعات مربوط به نحوه جمع آوری اطلاعات از سوی شاباک برای ترور رهبران گروه های مقاومت فلسطینی هم می باشد و می داند اسرائیل برای از بین بردن مخالفان از چه شگردهایی تبعیت می کند.

البته از دیدگاهی دیگر هم این شهادت بن مائیر اهمیت دارد چرا که تنها ساعاتی بعد از تصمیم اروپا و آمریکا در باور کردن داستان اسرائیل برای مقصر جلوه دادن حماس مبنی بر آغاز گر بودن نقض آتش بس صورت می گیرد.

 مشاور قضایی کابینه اسرائیل خود مسئول دادستانی کل در رژیم صهیونیستی هم به شمار می آید، از این رو سخنان مائیر چه در داخل و چه در خارج از فلسطین اشغالی بسیار جدی تلقی می شود و ارزش این سخنان وی در حد یک مسئول عالی رتبه مورد قبول است، چرا که زمانی که وی در مسند قدرت بود همواره نظرات بسیار جنجالی و تندی را صادر می کرده است.

البته در مقاله روز چهارشنبه گذشته امیر ارون گزارشگر نظامی نشریه " هاآرتص " عبری زبان آمده بود: اسرائیل در نقض آتش بس دخیل بوده است چرا که در تلاش بوده تا محمد الضیف را از بین ببرد ولی بعد از ناکامی در محقق کردن این مهم، اتهام ها را ضد حماس مبنی بر نقض آتش بس آغاز کرد.

انتهای پیام /ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان