عاملان کشتار دیالی به شدت مجازات شوند/حفظ اتحاد عراقی‌ها برای مقابله با فتنه انگیزی دشمن

عاملان کشتار دیالی به شدت مجازات شوند/حفظ اتحاد عراقی‌ها برای مقابله با فتنه انگیزی دشمن

خبرگزاری تسنیم: حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن محکوم کردن کشتار تعدادی از شهروندان و نمازگزاران در استان دیاله، نهادهای امنیتی عراق را به پیگیری این موضوع و تعقیب عوامل آن و مجازات شدید آنان فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق حادثه تروریستی امروز در مسجد مصعب بن عمیر در دیاله را به شدت محکوم کرده و نهادهای ذیربط را به پیگیری این حادثه و تعقیب عوامل آن و نیز در نظر گرفتن شدیدترین مجازات برای آنان فراخواند.

العبادی با صدور بیانیه ای، تاکید کرد: « کشتار شهروندان و نمازگزاران در استان دیاله را به شدت محکوم کرده و عراقی ها را به حفظ وحدت و یکپارچگی و سلب فرصت از دشمنان عراق که در صدد فتنه انگیزی هستند، فرامی‌خوانیم».

در حالی که دولت جدید عراق در حال رایزنی با گروههای سیاسی برای تشکیل کابینه است، افراد مسلح بعد از ظهر امروز به مسجد "مصب بن عمیر" در منطقه امام ویس در حمرین واقع در 70 کیلومتری شرق بعقوبه یورش بردند و به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند که در جریان آن بیش از 30 نفر کشته و زخمی شدند.

گفته شده است که چهار فرد مسلح وابسته به داعش به همراه یک فرد انتحاری حمله به مسجد در شمال بعقوبه را انجام دادند.

اما وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که در پی این حادثه تروریستی، یک کمیته متشکل از افسران بلند پایه ارتش تشکیل شد تا در مورد این حادثه تحقیق کنند.

به اعضای این کمیته توصیه شده است که شدیدترین مجازات برای عوامل این جنایت در نظر گرفته شود.
همچنین ائتلاف العربیه به رهبری صالح المطلک،  فرماندهان امنیتی و سران سیاسی کشور را به تحقیق فوری در مورد عوامل این اقدام جنایتکارانه و تحویل آنان به نهاد قضائی فراخواند.
اما فراکسیون «دیاله هویت ما» به رهبری سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز با اعلام اینکه به دلیل حادثه امروز در مسجد مزبور، در مذاکرات مربوط به تشکیل دولت جدید  شرکت نمی کند، اتحاد نیروهای ملی را به موضع گیری مشابه فراخواند.

قرار است تا دوشنبه این هفته اعضای کابینه عراق معرفی شوند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان