روستای زلزله زده آب طاف مورموری نیازمند توجه ویژه+تصاویر


روستای زلزله زده آب طاف مورموری نیازمند توجه ویژه+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: مردم شهرستان های آبدانان ودهلران که چند روزی است بازلزله روزگار می گذرانند علاوه بر تحمل هرلحظه ای پس لرزه ها باید به برخی کمبودها نیز عادت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مورموری، مردم شهرستان های آبدانان ودهلران که چند روزی است بازلزله روزگارمی گذرانند علاوه برتحمل هرلحظه ای پس لرزه ها باید به برخی کمبودها نیز عادت کنند.

این شهرستان ها که در وضعیت عادی از کمبودهایی رنج می بردند اینک معنای محرومیت را بیش ازپیش لمس می کنند.

شهرمورموری که شاید تا هفته گذشته بسیاری حتی نمی دانستند در چه نقطه ای ازجغرافیای ایران قرار گرفته حال به مدد زلزله هرازگاهی دررسانه ها آفتابی می شود اگرچه بسیاری ازرسانه ها نیزحق مطلب رادرخصوص این منطقه ادا نکرده اند.

روستای آب طاف در20 کیلومتری شهرمورموری  یاداشتن 40 خانوارازجمله روستاهایی است که براثراین حادثه طبیعی دچارخسارت هایی شده اما ازچشم بسیاری از تیم های امدادی مغفول مانده است.

روستایی که مردم آن ازکمترین خدمات امدادی بهره مند شده اند واین درحالی است که درصد خسارات وارده به این روستا چشم گیراست.

سیاوش عادلی ازاهالی روستای آب طاف ازنحوه خدمات رسانی به این روستای زلزله زده ناراضی است و می گوید: اینکه زلزله به شهرمورموری خساراتی راوارد آوده است برکسی پوشیده نیست امامن سوالم این است که چرا به روستای آب طاف این همه بی مهری می شود؟ مگراینجا هم انسان زندگی نمی کند؟ مگراینجا هم زلزله نیامده است؟

وی افزود: درحالی که بسیاری ازمنازل دراین روستا تخریب شده اند ویاترک برداشته اند وبه علت وجود پس لرزه ها اطمینانی برای سکونت ندارند اما برای مردمی که مجبورند دربیرون ازمنازل خراب شده شان فعلا زندگی کنند چادرهای مسافرتی تحویل داده شده است.

عادلی گفت : لازم بود به هرکدام ازخانواده های این روستا ازچادرهای هلال احمرتحویل می دادند تا مردم بتوانند درزیرآنها فعلا روزگاربگذرانند چراکه چادرهای مسافرتی اصلا جوابگوی این مشکل نیست.

  موسی مریدی ازدیگر اهالی این روستا گفت: باتوجه به اینکه آب لوله کشی این روستا دچارمشکل شده است تنها یک باربه هرخانواده یک بسته آب معدنی تحویل داده اند ودیگرخبری ازامدادرسانی نیست.

وی ادامه داد: مردم به علت خراب شدن منازل ویاترک برداشتن که هرلحظه احتمال ریزش باتوجه به این پس لرزه ها وجود دارد وسایل خودرابه بیرون منتقل کرده اند ومابرای تامین آب یخ مجبوریم که هرروز یک ماشین ازروستا برای تهیه یخ به کارخانه های یخ اطراف بفرستیم.

حسین لرستانی نیز گفت: هوا بسیارگرم است ودراین هوای گرم ماندن درفضای بازبسیارسخت است ازهمه مسئولان می خواهیم که به این روستا نیزتوجه کنند ودرخصوص تحویل چادرهای باکیفیت وآب و نان ماراتنها نگذرانند.

وی درخواست کرد که مسئولان بیایند و وضعیت خانه ها و مردم را ببینندکه چگونه در این وضعیت مردم زندگی می کنند.

آنچه که پرواضح است این است که این روستا نیزبه مانند بسیاری ازمناطق زلزله زده بی بهره ازخرابی ها ومشکلات نبوده است اما لزوم توجه مسئولان به نقاطی که کمتررسانه ای می شوند نیز موضوعی مهم است تا مردم که اینک علاوه برسلب آسایش و آرامششان، منازل خود را نیز تخریب شده می بینند التیامی برزخم هایشان راحس کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon