پس‌لرزه‌ها تا تخلیه انرژی گسل سومار ادامه دارد


پس‌لرزه‌ها تا تخلیه انرژی گسل سومار ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه پس‌لرزه‌ها تا تخلیه کامل انرژی گسل سومار ادامه دارد گفت: منطقه سومار در شهرستان قصرشیرین، با وقوع ۵ پیش‌لرزه، ۱۰ پس‌لرزه و یک زلزله اصلی از شب گذشته تاکنون ۱۶ بار لرزیده است.

فرهاد فروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: در ساعت 36 دقیقه بامداد شب گذشته و در 19 کیلومتری منطقه سومار، زلزله‌ای به عمق 15 کیلومتر و با شدت 5.4 در مقیاس ریشتر در این منطقه اتفاق افتاد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: در منطقه سومار طی روز گذشته 16 زمین‌لرزه شامل 5 پیش‌لرزه، 10 پس‌لرزه و یک زلزله اصلی به‌وقوع پیوسته که بزرگترین زلزله ‌به ثبت ‌رسیده با شدت 5.4 در مقیاس ریشتر اتفاق افتاده است.

فروزی با اشاره به اینکه این زلزله‌ها همگی در خاک ایران اتفاق نیفتاده و برخی نیز در مرز عراق بوده است بیان کرد: در یک‌ هفته اخیر فعالیت گسل سومار آغاز شده بود و وقوع زلزله در این منطقه پیش‌بینی ‌می‌شد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه پیش‌بینی وقوع زلزله را در سایر مناطق استان به طور دقیق غیرقابل امکان دانست و از ادامه یافتن پس‌لرزه‌ها در این منطقه تا اطلاع ثانوی و تا هنگام تخلیه کامل انرژی گسل خبرداد و به مردم منطقه توصیه کرد در مکانی امن قرار استقرار بیابند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon