حمله سایبری امنیت اطلاعات ۲۵ هزار کارمند دولتی آمریکا را تهدید می‌کند


حمله سایبری امنیت اطلاعات 25 هزار کارمند دولتی آمریکا را تهدید می‌کند

خبرگزاری تسنیم: حمله سایبری به سرویس‌های تحقیقاتی آمریکا موسوم به یو اس آی اس موجب شده تا امنیت اطلاعات حداقل ۲۵ هزار نفر از کارکنان وزارت امنیت داخلی این کشور در معرض تهدید قرار گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد: حمله سایبری به سرویس های تحقیقاتی آمریکا که وظیفه نظارت بر اطلاعات شخصی کارمندان وزارت امنیت داخلی را بر عهده دارد امنیت اطلاعات بیش از 25 هزار نفر از این کارکنان را به خطر انداخته است.

بر اساس این گزارش اطلاعات مربوط به این حمله سایبری اوایل ماه جاری فاش شده است. این مساله وزارت امنیت داخلی آمریکا را مجبور کرده است تا همکاری خود با سرویس تحقیقاتی این کشور را متوقف کند. نشانه هایی وجود دارد که حاکی از حمایت این حمله سایبری از سوی یک کشور خارجی است.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا تصریح کرد: به کارمندانی که اطلاعات شخصی آنها سرقت شده است طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز اوایل ماه جاری به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که هکرهای چینی توانسته اند در ماه مارس به شبکه های اینترنتی نهادهای دولتی آمریکا نفوذ کرده و به اطلاعات هزاران نفر از کارمندان دولتی این کشور دسترسی پیدا کنند.

پیش از این نیز شرکت امنیت سایبری آمریکا موسوم به "کرود استرایک" ارتش چین را به اجرای حملات سایبری با هدف نفوذ به برنامه های ماهواره ای و فضایی آمریکا متهم کرده بود.

آمریکا بارها چین و روسیه را تهدید بزرگی سایبری علیه خود ارزیابی کرده است. چین نیز بارها هرگونه دخالت در فعالیت های غیر قانونی سایبری را رد کرده است و در مقابل آمریکا را به فعالیت های سایبری غیر قانوی علیه خود متهم کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان