جنگ غزه ۲.۵ میلیارد دلار هزینه برای اسرائیل در بر داشته است

جنگ غزه 2.5 میلیارد دلار هزینه برای اسرائیل در بر داشته است

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه صهیونیستی امروز شنبه اذعان کرد جنگ نوار غزه در ۴۱ روز گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد اسرائیل تحمیل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص ضمن اشاره به هزینه های جنگ در غزه برای رژیم تل آویو نوشت: هزینه های این جنگ موجب خواهد شد تا اسرائیل با کسری بودجه روبرو شود.

بر اساس این گزارش جنگ غزه تاکنون روزانه بیش از 60 میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته است. تاکنون سیستم موشکی گنبد آهنین حدود 600 فروند راکت و موشک شلیک شده توسط نیروهای مقاومت فلسطین را رهگیری کرده است.

هر موشکی که از سیستم دفاعی گنبد آهنین شلیک شود بیش از 50 هزار دلار برای اسرائیل هزینه در بر دارد و در بسیاری از موارد رژیم صهیونیستی برای رهگیری و انهدام هر راکت فلسطین دو موشک شلیک کرده است.

صاحبنظران بر این باورند که ادامه جنگ غزه از نظر اقتصادی برای رژیم صهیونیستی قابل دوام نخواهد بود. حداقل 2095 فلسطینی که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده و بیش از 10200 نفر نیز زخمی شده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرده اند که در این مدت 150 صهیونیست را به هلاکت رسانده اند ولی اسرائیل مرگ تنها 64 نفر را تایید کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت