اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی بحرین

اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی بحرین

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری در بحرین گزارش دادند که زندانیان سیاسی این کشور دست به اعتصاب غذا زده و هم اکنون در سومین روز اعتصاب به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، منابع خبری در بحرین گزارش دادند که زندانیان سیاسی این کشور در زندان "حوض الجاف" دست به اعتصاب غذا زده و هم اکنون در سومین روز اعتصاب به سر می‌برند. آنان دلیل اعتصاب غذای خود را شکنجه‌روحی و بدنی زندانیان از سوی مسئولان زندان اعلام کردند.

زندانیان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده‌اند که این اعتصاب غذا برای تحقق یافتن همه خواسته‌های آنان و متوقف شدن شکنجه بدنی و روحی است.

زندانیان در پایان بیانیه خود از همه حقوق‌دانان، جنبش‌های انقلابی و تشکل‌ها خواسته‌اند که به مسؤولیت شرعی، اخلاقی و انسانی خود که همان ایستادن در کنار آنان با تمام توان است عمل کنند، همچنین بر اساس برخی از اطلاعات منتشر شده تاکنون 40 زندانی بر اثر اعتصاب غذا از هوش رفته‌اند.

پیشتر زندانیان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده‌ بودند که شکنجه و نقض حقوق بشر در زندان‌های بحرین همچنان ادامه دارد و زندانبانان با شیوه‌های مختلف به شکنجه زندانیان پرداخته، آنان را در سلول‌های انفرادی بسیار کوچک زندانی‌کرده، به مذهب شیعیان و قرآن اهانت کرده و آنان را مجبور می‌کنند تا بیش از 24 ساعت بایستند، همچنین در این بیانیه آمده بود که زندانیان مدت‌ها است که از استحمام و امکانات بهداشتی و درمانی محروم هستند.

این درحالی است که چندی پیش نیز بیش از 40 نماینده پارلمان انگلیس با امضای نامه‌ای خواهان توقف نقض حقوق بشر و جلوگیری از سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در بحرین شدند.
این نمایندگان خواهان جلوگیری از صادرات هرگونه سلاح و تجهیزات مورد استفاده در سرکوب ملت بحرین شدند و بر لزوم این نکته تاکید کردند که از دولت بحرین به طور قاطع خواسته شود تا نقض حقوق بشر را متوقف کند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای دستیابی به آزادی و عدالت و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوبگری رژیم بحرین با کمک نیروهای خارجی بویژه نیروهای سعودی، اماراتی و اردنی مواجه شده است.

در این مدت، صدها نفر شهید، هزاران نفر زخمی یا بازداشت شده و به زندانهای طولانی مدت محکوم شده اند. شماری از معترضان نیز در زندانها به شدت شکنجه شده اند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت