هدایت معلمان متخصص مقطع متوسطه به کلاس ششم/تدریس در پایه ششم توسط چند معلم

هدایت معلمان متخصص مقطع متوسطه به کلاس ششم/تدریس در پایه ششم توسط چند معلم

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی گفت:‌ نیروهای متخصص دوره متوسطه اول که کسر ساعات موظف دارند برای تدریس در پایه پنجم و ششم شناسایی شده‌اند و بر این اساس در پایه ششم به جای یک معلم چند معلم داریم.

فریبرز حمیدی معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " هم‌اکنون شهر تهران با کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی و تورم نیروی انسانی خانم و کمبود نیروی انسانی مرد مواجه است، برای ساماندهی نیروی انسانی و مدیریت این موضوع چه اقداماتی را انجام داده‌‌اید؟" اظهار داشت:‌ساماندهی نیروی انسانی برنامه‌ای دراز مدت است و نمی‌توان در مدت زمان یک سال این کار را انجام داد.

وی افزود:‌از اسفند سال گذشته کار آسیب شناسی ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کردیم که بعد از آن تعداد نیروها در هر منطقه و تعداد معلمان مشخص شد بنابراین اقدام به رصد مشکلات کردیم و زمانی که بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی ابلاغ شد تلاش کردیم تا منشأ مشکلات را رصد کنیم.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه با استقرار نظام 6.3.3 مقطع ابتدایی 6 ساله شد و هر سال به طور موقت یک مقطع از دوره متوسطه حذف می‌شود، گفت:‌امسال پایه سوم راهنمایی را نداریم بنابراین تعدادی از نیروهای این پایه را برای حل کمبود آموزگار به دوره ابتدایی منتقل کردیم.

حمیدی بیان کرد:‌در مقطع ابتدایی پایه‌‌های اول،‌دوم،‌سوم و چهارم را به شیوه گذشته ساماندهی کردیم و از آنجاییکه دوره ابتدایی مقطع مهمی است و نیاز به نیروی انسانی متخصص دارد از اسفند سال گذشته تا به امروز نیروی انسانی را متناسب با کتب و شرایط جدید آموزش دادیم همچنین خرداد ماه، معلمان ابتدایی در کنار یکدیگر برنامه یک ساله مدرسه را تدوین کردند.

وی عنوان کرد: در دوره اول متوسطه یا همان راهنمایی سابق نیروهایی را که کسر ساعت موظف دارند،‌شناسایی کرده و به صورت خوشه‌ای از آنها در پایه ششم که همان اول راهنمایی سابق است، استفاده خواهیم کرد و بخشی از مشکل کمبود نیروی انسانی از این طریق جبران می‌شود یعنی در پایه ششم به جای یک معلم، سه یا چهار معلم داریم یعنی معلم متخصص ریاضی در مقطع متوسطه اول که کسر ساعات موظف دارد در کلاس ششم ریاضی تدریس خواهد کرد و به این ترتیب از معلمان مقطع متوسطه اول با برنامه ریزی به صورت تخصصی در پایه پنجم و ششم استفاده خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ادامه داد: در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هستیم پایه پنجم و ششم را به سمت تخصصی شدن می‌بریم یعنی یک معلم تمام دروس را تدریس نمی‌کند بلکه معلمان متخصص مقطع راهنمایی برخی از دروس مانند ریاضی و علوم را تدریس می‌کنند.

حمیدی در پاسخ به این پرسش برای حل مشکل کمبود آموزگار در جنسیت مرد چه برنامه‌ایی را دارید؟‌گفت:‌ از معلمان توانمند و باتجربه که در آستانه بازنشستگی بوده و خودشان علاقه مند هستند، برای ادامه همکاری دعوت کرده‌ایم. از سوی دیگر معلمان زن را به سمت پایه‌های پایین تر همچون اول و دوم و سوم هدایت کرده و معلمان مرد را به سمت پایه‌های بالاتر همچون پنجم و ششم به کارمی‌گیریم.

حمیدی افزود: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید 500 هزار دانش‌آموز ابتدایی در شهر تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon