رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک به خراسان‌رضوی سفر می‌کند

رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک به خراسان‌رضوی سفر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان‌رضوی گفت: رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک به خراسان‌رضوی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،  علیرضا رشیدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت به ما قول داده به استان خراسان رضوی سفر کند اظهار کرد: بسیاری از طرح های عمرانی و بودجه ای توسط ما از رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز در آینده‌ای نزدیک به خراسان‌رضوی سفر می‌کند.

رشیدیان اظهار کرد: یکی از مسائل که دولت تدبیر امید به آن توجه ویژه دارد خروج از روند رکود تورمی در کشور، با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که با سرمایه گذاری در سطح کلان کار ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت که 10 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است از رویکرهای اصلی دولت یازدهم است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به روابط خارجی دولت یازدهم گفت: دولت توانست با مذاکره مستقیم دیوار ظالمانه تحریم‌ها را بشکند و شرایط یهتری را بوجود آورد و با گفتمان سیاسی توانست شکل گیری ایران هراسی که توسط دشمنان شکل گرفته بود را از بین ببرد.

رشیدیان افزود: افزایش صادرات، افزایش خرید گندم، حفظ ارتقا و امنیت، حضور جوانان در عرصه علمی از دیگر موفقیت‌های دولت است که امیدواریم سیر این موفقیت‌ها روز به روز ارتقا داشته باشد.

زلزله چناران هیچ خسارتی نداشته است

وی با اشاره زلزله صبح امروز که در خراسان رضوی رخ داد بیان کرد: امروز ساعت 7 صبح زلزله 3. 9 ریشتری که در 10 کیلومتری چناران هیچ گونه خسارتی تاکنون نداشته است و ما هم اکنون با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در تماس هستیم تا در صورت نیاز به کمک آن‌ها برویم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بحث زائرین حرم مطهر رضوی به عنوان مهم‌ترین بحث استان و مشهد اظهار کرد: افزایش خدمات حمل ونقل در حوزه ریلی و جاده‌ای سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است هرچند در جاده‌های فرعی مقداری تلفات جاده‌ای زیاد است.

رشیدیان با بیان اینکه مسئله اقتصادی بزرگ‌ترین دغدغه است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از بهمن ماه سال گذشته 317 شرکت سرمایه گذاری حارجی ثبت شده‌اند که بیش از ثبت شرکت‌های ثبت شده خارجی در ده سال گذشته است که بیشتر این شرکت‌ها از حوزه خلیج فارس و شیعیان هستند که ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند.

وی تصریح کرد: برای همراهی با بخش خصوصی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی از اولویت‌ها ما است که برگزاری 7 نمایشگاه در دست بررسی است که تا کنون برگزاری 3 نمایشگاه قطعی شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بهبود شرایط صادرات در استان عنوان کرد: صادرات از بازارچه‌های مرزی نسبت به4 ماه سال 92، 42 درصد افزایش صادرات داشتیم و زشد صادرات در فروردین امسال منفی 18 درصد، در اردیبهشت منفی 12 درصد، در خرداد منفی 4 درصد و در تیرماه منفی 1 درصد بوده است که نشان از بهبود شرایط صادرات در استان است.

رشیدیان با تاکید بر اینکه بحث زعفران یکی از مهم‌ترین بحث‌های استان است گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دولت با عدم دریافت عوراض زعفران موافقت کردند که کمک خوبی به صنعت زعفران در استان است.

وی با بیان اینکه بری تامین واگن برای کالاهای صادراتی تلاش خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: ما بیشترین حجم صادرات از طریق واگن ریلی را از منطقه سرخس داشتیم که باید این امر توسعه یابد.

خراسان رضوی قطب فولاد کشور می‌شود

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد کشور است، اظهار کرد: 39طرح فولادی در استان در حال اجراست که تاکنون شش واحد آن به بهره‌برداری رسیده است که اقدامات زیربنایی انجام شده و برای تامین آب این پروژه‌ها از دریای عمان و کشورهای خارجی در حال پیگیری است.

رشیدیان با تاکید بر کاهش نرخ تورم در کشور عنوان کرد: نرخ تورم در تیرماه امسال در استان به 21 درصد کاهش پیدا کرده است که با توجه به وعده رئیس جمهور به کاهش تورم 20 درصدی ما در ایتان به آن نزدیکتریم.

وی با عنوان اینکه در بخش گندم امسال 75 درصد نیاز از داخل کشور تامین شد، بیان کرد: در استان خراسان علی رغم خشکسالی و سرمای شدید خرید گندم نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است که اعلام به موقع قیمت، پرداخت‌های به موقع و مشوق‌های دولت، افزایش مراکز خرید گندم تا 117 مرکز در این امر دخیل بوده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه درصد بیکاری در استان نسبت به کشور کمتر است، اظهار کرد: درصد بیکاری در استان 10 درصد است که تلاش می‌شود بیش از پیش کاهش یابد.

رشیدیان با تاکید بر گسترش مناطق آزد و ویژه اقتصادی گفت: از هشت منطقه ویژه اقتصادی در استان 2 منطقه سرخس و دوغارون فعال است و سبزوار و کاشمر هم در حال اجرا است و منطقه ویژه اقتصادی قوچان، درگز، گناباد و خواف هم در حال پیگیر است.

وی با اشاره به استفاده از امتیاز فاینانس عنوان کرد: در بحث سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلار از طرح فاینانس اعتبار گرفته‌ایم که یک میلیارد دلار آن تاکنون محقق شده است.

751 پروژه در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تقریباً همه بودجه توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شده است، گفت: در سال گذشته تنها 33 درصد بودجه عمرانی وصل شد ولی امسال تا کنون 28 درصد بودجه عمرانی استان جذب شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته‌ایم.

رشیدیان تصریح کرد: همزمان با هفته دولت 751 پروژه با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد این پروژه‌ها در 35 دستگاه استانی و 34 شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد. بزرگ‌ترین پروژه افتتاحی در هفته دولت مربوط به واحدهای مسکن مهر در شهر گلبهار است که حدود 4600 واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon